אירוע החשיפה של Open AI: דגם חדש של ChatGPT

OPEN AI חשפה הערב מספר יכולות חדשות במוצריה • סם אלטמן כתב בחשבון ה-X שלו: "לא GPT-5, לא מנוע חיפוש, אבל אנחנו חושבים שאנשים יאהבו"

סם אלטמן, מנכ''ל OPEN AI / צילום: ap, Patrick Semansky
סם אלטמן, מנכ''ל OPEN AI / צילום: ap, Patrick Semansky

חברת הבינה המלאכותית Open AI קיימה אירוע הכרזה מיוחד בה היא חשפה יכולות חדשות במוצריה. החברה הודיעה על האירוע לפני שלושה ימים, ברקע הדיווחים על שיתוף פעולה אפשרי עם אפל, כדי לשלב את יכולותיה במערכת ההפעלה העתידית של אפל.

דרמה בענף השבבים: ארם תשיק מעבדי בינה מלאכותית משלה
הפרופסור שהפך לאחד היועצים המובילים בתחום הלוהט בעולם, בחינם
80% בחצי שעה: האם המניה שהטריפה את וול סטריט תעשה זאת שוב?

החברה הכריזה על מודל בינה מלאכותית חדשה, שנקרא  GPT-4o, וצפוי לפתור בעיות במודלים קודמים, דוגמאת חזרתיות יתר על תשובות, ולהציע יכולות טקסט ואודיו משופרות. 

המודל החדש מביא את השימוש ב-GPT-4 גם למשתמשים לא משלמים, שעד כה הסתפקו בדגם GPT-3, לפי CNBC. "זהו צעד גדול לקידום נוחות השימוש" אמרה מירה מוראטי, ראש מחלקת טכנולוגיה בחברה. 

לפני האירוע סם אלטמן בעצמו הוסיף קצת יותר פרטים, וכתב בחשבון ה-X שלו "לא GPT-5, לא מנוע חיפוש, אבל עבדנו קשה על כמה דברים חדשים שאנחנו חושבים שאנשים יאהבו! מרגיש לי כמו קסם".

ההפתעות להן מצפה השוק

לפני הכרזת החברה, עלו ברשת מספר השערות בנוגע להפתעות או ההכרזות המיוחדות שעשויות להתפרסם, ממנוע חיפוש ועד עוזרת קולית.

לפי דיווח ברויטרס מיום שישי האחרון, עלתה האפשרות כי Open AI תשיק את מנוע החיפוש שמופעל על ידי הבינה המלאכותית שלה, כמתחרה ישירה בגוגל. עם זאת, לפי ציוצו של אלטמן זה לא מה שעומד על הפרק. 

בין שלל הדיווחים, בבלומברג דווח כי החברה צפויה להשיק תוספים למוצר הדגל שלה, ChatGPT, הכולל משיכת מידע ישיר מהאינטרנט, כמו גם ציטוטים. בדיווח אחר מאתר The Information, עלתה האפשרות להציג מולטי-מודל בינה מלאכותית, שגם יכול לדבר עם הצרכן וגם לזהות אובייקטים שונים, כמו לדוגמה תמונות ואודיו. בדיווחים אחרים השמועות מצביעות על עוזרת קולית, כדוגמת סירי ואלקסה.

עוד הכרזה לה קיוו הערב, או לפחות לרמיזה אליה: שיתוף הפעולה עם אפל. נזכיר כי בימים האחרונים דווח כי אפל מנהלת מגעים עם Open AI וגוגל על שילוב יכולות הבינה המלאכותית שלהם במכשיריה העתידים, האייפון. לפי דיווח מהסופ"ש האחרון, אפל ו-Open AI צפויים לסגור את התנאים האחרונים כדי לשלב את תכונות ChatGPT ב-iOS 18 של אפל, מערכת ההפעלה הבאה של אייפון. המשמעות היא שאפל תוכל לשלב בינה מלאכותית מבלי להוציא הוצאות הון גבוהות במיוחד, בדומה לחברות כמו גוגל, מיקרוסופט והאחרות. אין ספק שזה גם יכול לעלות במסיבת העיתונאים הערב, אבל מהצד של אפל זה ככל הנראה יקבל דגש רב יותר בכנס המפתחים השנתי שלה, WWDC בחודש יוני הקרוב.