מקצצים? פיקוד העורף השקיע מיליונים בקמפיין המרחב המוגן

פיקוד העורף השקיע בשנתיים האחרונות 10 מיליון שקל בפרסום שנועד להכין את הציבור לכניסה למרחבים מוגנים ■ בין השאר עלה קמפיין עם אורי גלר בהשקעה של 3 מיליון שקל ■ מקאן: גלר קיבל תשלום קטן יחסית ותרם אותו לצדקה

פיקוד העורף השקיע בשנתיים האחרונות 10 מיליון שקל בפרסום שנועד להכין את הציבור לכניסה למרחבים מוגנים. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי הפרסום התחלק בעיקר סביב שני תחומים עיקריים- הגברת המודעות למרחבים מוגנים בעת רעידת אדמה; והחדרת זמן ההתרעה למרחב מוגן בעת מלחמה.

את הקמפיינים מבצע עבור פיקוד העורף משרד הפרסום מקאן-אריקסון.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף ההשקעה במדיה סביב קמפיין זה עמדה על כ-3 מיליון שקל במחירים ריאליים, מתוכם כ-1.7 מיליון שקל הופנו לפרסום בטלוויזיה, וכ-1.4 מיליון שקל לפרסום בדיגיטל.

אורי גלר, המככב בקמפיין, קיבל תשלום כספי קטן יחסית לכוכבים בסדר גודל כמו שלו - כ-60 אלף שקל, שנתרמו על-ידו לצדקה. בנוסף העלה מקאן-אריקסון קמפיין נוסף השנה בו כיכבה להקת פיקוד העורף.

הקמפיין בכיכובו של אורי גלר מעורר בימים האחרונים ביקורת מגורמים מחוץ לענף הפרסום, שרואים בשימוש בפרזנטור גלר (שנתפס כיקר לשימוש) ובהיקף פרסום שהשקיע פיקוד העורף כבעייתי, בתקופה שבה הוצאות הביטחון אמורות להיות מקוצצות.

על כך אומר היום (ג') ריצ'י האנטר, מנכ"ל מקאן-אריקסון: "בתור מי שהיה בצבא 10 שנים, אני גאה לעבוד עם פיקוד העורף. הטאלנט (אורי גלר) לקח סכום מזערי לעומת כל טאלנט אחר שהיינו לוקחים, וגם אותו הוא תרם לצדקה".

לדבריו, "אחרי קיץ כמו שעברנו, כולנו מבינים שיש היגיון בלחנך את עם ישראל. המטרה הייתה להכין את הציבור לכניסה למרחבים המוגנים, למרות שאיש לא חשב שתיהיה מלחמה. זה נושא חשוב שצריך לייצר אליו בולטות. הקמפיין בכיכובו של גלר יצר שיחה והשיג את התוצאות".

נציין כי פרט להשקעה של כ-3 מיליון שקל בקמפיין עם אורי גלר, הושקעו בפרסום בנושא הכניסה למרחבים מוגנים עוד כ-7 מיליון שקל שהתפרסו על פני שנתיים, כך שבסך-הכול הושקעו בפרסום הנושא 10 מיליון שקל בשנתיים (כ-5 מיליון שקל בשנה).