BMW F800GS Adventure - ליהנות כשהאספלט נגמר

מערכת המחשוב והמנוע המעודכן הופכים את האופנוע הזה לאידיאלי בתוך העיר ומחוצה לה

עם היציאה מהסוכנות היה לי ברור: עם ה-BMW F800GS Adventure אפשר לחיות בשלום ואפילו בקלות בתנועה עירונית צפופה (בלי סט מזוודות). הממדים ותנוחת הישיבה מאפשרים מעבר קליל בין המכוניות, וההילוך הראשון והשני, יחד עם עדכון שזכה לו המנוע - מספקים קשת רחבה של מהירויות עירוניות, שלא מחייבות "דגירה" על ידית הקלאץ'.

היציאה מהעיר מעוררת את מנוע הטווין של האדוונצ'ר לחיים. סחיטה של ידית הגז מגלה עקומת מומנט ליניארית וחלקה שמזכירה מנוע יפני יותר מאשר גרמני. בשורת הביצועים רושם האופנוע הספק של 85 כוחות סוס עם שישה יחסי העברה. כבר בניסיון העקיפה הראשון הורגש מחסור מסוים בזמינות הכוח שהוביל להורדת הילוך ולפעמים שניים. אחד הפתרונות לטיפול במחסור הכוח בהילוך גבוה הוא החלפת יחסי העברה בגלגלי השיניים או החלפת האגזוז הסטנדרטי באגזוז משופר.

ההבדלים בין הדגם הרגיל לדגם האדוונצ'ר כוללים מיכל דלק גדול יותר (24 ליטרים לעומת 18), תת שילדה חזקה יותר שתדע להתמודד עם המשקל הנוסף של מיכל הדלק, תוספות פלסטיק בחלקו הקדמי, רגליות שטח רחבות ומתכתיות מיגון רוח ומנוע. בזירת הביצועים והטכנולוגיה אין הבדלים. מושב האדוונצ'ר מתנשא לגובה של 89 ס"מ (ניתן להנמיך עם מושב חלופי ל-86 ס"מ), רוכב מתחת לגובה של 1.80 מ' עלול להתקשות לשמור על שיווי משקל בזמן עצירה.

אחת ההצלחות של ה- BMW F800GS Adventure היא מערכת המחשוב, שיודעת לתמרן באופן פנטסטי בין רכיבת אנדורו לרכיבת כביש. המערכת מאפשרת לרסן את בקרת המשיכה, שתדאג ששום קג"מ שיוצא מהמנוע לא יאבד בדרך אל הצמיג וגם תמנע "ריקוד" יתר של הצמיג האחורי. גם מערכת ה-ABS, מתערבת רק בבלימות חריפות (אתם קוראים נכון, ABS בשטח) והיא מתפקדת בצורה מופלאה ומפתיעה.

לפרקים היה קשה היה לי להאמין שאני רוכב על אופנוע ששוקל 230 ק"ג. התחושה הזכירה יותר רכיבה על אופנוע מוטוקרוס קליל, שפשוטו כמשמעו, צף על פני השטח גם כשהדרך מאתגרת, וכשצריך לזנק באוויר הוא עושה זאת בקלות מטרידה. התחושה הזו התעצמה כשהבנתי שמי שמתקשר עם הקרקע הם צמיגי פירלי סקורפיון ולא איזה סט שטח אימתני.

לא מעט אנשים חוששים מכניסה לשטח, בטח כשמדובר בדו"שים (דו-שימושיים) גדולים. מהנדסי BMW יצרו אופנוע כלאיים שישרת אתכם היטב במסלול בית-עבודה, אך גם כזה שידע להעניק המון שקט וביטחון בשטח גם למי שלא נמנה על טובי רוכבי האינדורו בעולם. אחרי שלושה ימים של זוגיות שכללה כביש, שטח ואפילו הרכבה, אפשר לומר שהמכונה הבווארית הזו יכולה בהחלט להיכנס תחת ההגדרה "האופנוע הבא" של כל רוכב באשר הוא.

מחיר: 116,000 שקל 11,000 לסט מזוודות אלומיניום.