צפו בחשמלית של טויוטה: עלות טעינה-2 ש' ל-25 ק"מ

על פי נתונים שהציגה טויוטה למשרד התשתיות, העלות של טעינה מלאה של סוללת המכונית החשמלית שתשווק נמוכה בהרבה מתעריפי "בטר פלייס"

חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, קוראת תיגר על החלטת משרד התשתיות שלא לאפשר טעינה חופשית של כלי רכב חשמליים והיברידיים מרשת החשמל.

החברה הציגה היום בישראל את הגרסה הנטענת (פלאג-אין) של הטויוטה "פריוס", שבכוונתה לשווק בישראל ברבעון השני של השנה הבאה, ומסרה כי על פי נתוניה העלות של טעינה מלאה של סוללת המכונית, שמספיקה לנסיעה של כ-25 קילומטרים על חשמל בלבד, היא פחות מ-2 שקלים - מחירים נמוכים משמעותית מתחשיב העלות לקילומטר, שמשתמע מתעריפי "בטר פלייס".

רן דנאי, מנכ"ל החברה, אמר באירוע ההשקעה כי ה"טעינה המנוהלת" שמנסה משרד התשתיות לכפות, תגדיל משמעותית את העלות ותפגע בתפוצה של כלי הרכב החשמליים והנטענים. לדבריו "אנחנו רוצים שהלקוחות ייהנו משימוש חופשי, עם טעינה חופשית ומכירת הרכב כמשומש ללא הגבלות".

הפריוס פלאג-אין מצוידת במערכת הנעה דומה לזו של הפריוס ההיברידית הרגילה, עם מנוע בנזין 1.8 ליטר ומנוע חשמלי, אולם היא מצוידת בסוללה גדולה יותר משמעותית, שנטענת לא רק תוך כדי נסיעה אלא גם מחיבור לרשת החשמל הביתית הרגילה.

בטעינה מלאה, מסוגלת המכונית לנוע על חשמל בלבד למרחק כ-25 ק"מ במהירות של עד 100 קמ"ש - די והותר לנסיעה עירונית טיפוסית, ואז נכנס לפעולה המנוע הרגיל. בסך הכל מסוגלת המכונית להשיג טווח נסיעה אוטונומי רצוף - על חשמל ובנזין - של מעל 600 ק"מ.

יוניון מוטורס פועלים כיום להרחיב את הפטור ממס קנייה גם על כלי רכב נטענים, בעלי רמת זיהום נמוכה מאד. בהנחה שהמס על מכוניות כאלה ישווה לזה של רכב חשמלי מלא (כ-10%) יעמוד מחיר המכונית על כ-170 אלף שקל. אם המכונית תמוסה כמו מכונית היברידית מקובלת, יעמוד מחירה על כ-200 אלף שקל.