השיא לא החזיק: מגמה מעורבת עם נטייה לירידות

יום המסחר השלישי לשבוע בבורסה בתל אביב הסתיים במגמה מעורבת, לאחר שאתמול קבע מדד המעו"ף את השיא הראשון שלו ל-2011. החוזים העתידיים בארה"ב הצביעו היום על עליות שערים הצפויות בפתיחת המסחר בוול סטריט.

בזירה המקומית, ממשיכות להתפרסם תחזיות לגבי כיוון השוק בשנה האזרחית שזה עתה החלה. בחברת הכשרה ביטוח סבורים כי 2011 תעמוד בסימן המשך ההתאוששות. מנהל מחלקת ההשקעות בחברה, יוסי אפרתי, ציין בסקירה שפורסמה היום כי "האפיק המומלץ לשנת 2011 הוא האפיק המנייתי. שוק המניות צפוי להניב תשואות חיוביות, אם כי התנודתיות תגבר".

מנגד, על האג"ח הממשלתיות אומר אפרתי, כי "אנו בתהליך גובר של העלאת ריבית, ועל כן אפיק זה בניגוד ל-2010, אינו מומלץ השנה".

מנתוני הבורסה שפורסמו היום עולה כי מחזור המסחר היומי הממוצע בחודש דצמבר הסתכם בכ-2.1 מיליארד שקל, ובסיכום שנתי הממוצע היומי היה 2 מיליארד שקל - גבוה בכ-20% מהממוצע ב-2009.

שפעת, חיפושים ועיצומים

בסיום יום המסחר רשם מדד המעו"ף ירידה של 0.1% ונסגר ברמה של 1,333.25 נקודות. מדד ת"א 100 נותר ללא שינוי, ברמה של 1,235.55 נקודות, ומחזור המסחר היה גדול מהממוצע והסתכם ב-2.2 מיליארד שקל.

את המגמה השלילית במעו"ף הובילה מניית מזרחי-טפחות, שירדה ב-1.9%, וזאת ללא כל הודעה מצד הבנק.

מניית יצרנית הדשנים כיל בלטה גם היא בכיוון השלילי כשירדה ב-1.1%, תוך שריכזה את מחזור המסחר הגדול ביותר היום, 174 מיליון שקל, כשברקע למסחר החברה עדכנה הבוקר כי עובדי מפעלי ים המלח, ממגזר כיל דשנים, נוקטים בעיצומים הגורמים לשיבוש תהליכי הייצור. מניית בעלת השליטה, החברה לישראל, נחלשה ב-1.5%.

במרכז העניין המשיכו לעמוד גם היום יחידות ההשתתפות של חיפושי הגז והנפט, וזאת לאחר שאמש פרסמה ועדת ששינסקי לבחינת תמלוגי המדינה מהתגליות את מסקנותיה.

בדומה לאתמול, גם היום סקטור האנרגיה בלט בכיוון החיובי של המעו"ף, כשיחידות ההשתתפות של דלק קידוחים ואבנר זינקו ב-5.2% כל אחת, ואלו של ישראמקו התחזקו ב-3.9%.

בבית ההשקעות אי.בי.אי ציינו בעקבות פרסום מסקנות הוועדה, כי "ישראמקו ודלק קידוחים נסחרות בפרמיה רצינית וכדאי למכור. קבוצת דלק היא החשיפה הכדאית ביותר. אם לא יהיה נפט - כל השותפויות פשוט יקרות, ולכן ביחסי הסיכון-סיכוי זה נראה לא כדאי".

בכלל פיננסים ציינו, כי "אנו ממשיכים להיות אופטימיים לגבי מניות שותפויות הגז הגדולות, וממשיכים להעדיף החזקה בשותפויות על פני חברות האם".

מחוץ למעו"ף, מניית חברת ביונדווקס, המפתחת חיסון אוניברסלי לשפעת, טיפסה ב-8.7% והשלימה זינוק דו יומי של 15%, כשההערכות הן שלמגמה החיובית במניה מסייעת התפשטות מחלת השפעת.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום מגמה מעורבת, כשמדד התל בונד 60 סיכם את המסחר ללא שינוי. המסחר באג"ח הממשלתיות הסתיים במגמה חיובית: סדרות השחרים עלו עד 0.1%, והגלילים עלו עד 0.2%.