זכיינית ערוץ 2 רשת שוקלת את המשך פרויקט הדוקו-ריאליטי עם גאידמק

ח"כ שלי יחימוביץ': "הרעיון לתת לגאידמק תוכנית בפריים-טיים הוא הזוי וחסר אחריות" ; יו"ר הרשות השנייה, נורית דאבוש: "אני מתנגדת לעובדה שלפוליטיקאי תהיה תוכנית טלוויזיה" ; גאידמק: "אני לא זקוק לתוכנית טלוויזיה, הטלוויזיה זקוקה לתוכנית שלי"

לאור ההתפתחויות הפוליטיות בנושא ארקדי גאידמק ומפלגת הגמלאים, זכיינית ערוץ 2 רשת שוקלת בימים האחרונים את המשך הפרויקט הדוקו-ריאליטי המשותף לה ולגאידמק - כך נודע ל"גלובס". מדובר בפרויקט ריאליטי שאמור לעלות בחודשי הקיץ הקרובים, וצילומיו אמורים היו להתחיל בימים אלה.

כבר בעבר הצהירה רשת כי כל שידור התוכנית יעשה בכפוף למגבלות המוכרות בתוכניות עם אישים פוליטיים, ולכן לאור השינויים של הימים האחרונים, נשקלת המשך דרכו של הפרויקט. ברשת אישרו את הפרטים.

בתוך כך, ח"כ שלי יחימוביץ' מעבירה היום את הכדור בעניין ההחלטה על שידור תוכניתו של גאידמק לרשות השנייה: יחימוביץ' מצפה מהרשות השנייה לקבל החלטה בעניין שידור תוכנית הריאליטי בכיכובו של ארקדי גאידמק, שצפויה לעלות לשידור על ידי רשת במהלך חודשי הקיץ.

"תכנית טלוויזיה לגאידמק, היא מיזוג טוטאלי בין הון, תקשורת ושלטון", אומרת היום יחימוביץ', רגע לפני הדיון של ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות בעניין.

לדברי יחימוביץ', "הפיכתו של גאידמק לראש סיעה בכנסת והעובדה שהוא זכאי כעת לזמן רשמי של תעמולת בחירות, הופכת את הכוונה להעניק לו תכנית בפריים-טיים של רשת לרעיון הזוי וחסר אחריות. מוטב לרשות השנייה, הדנה היום בעניין לקרוא את רשת לסדר ולא להכתים עצמה במתן הכשר לפגיעה בדמוקרטיה, ולמיזוג טוטאלי בין הון, תקשורת ושלטון".

תיקון לחוק הרשות השנייה שנועד למנוע את השתתפותם של פוליטיקאים בתוכניות טלוויזיה, תונח בתום הפגרה של הכנסת על-ידי יחימוביץ' ועל-ידי ח"כ גלעד ארדן המכהן כיו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת.

כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה תדון היום (שני) בתוכניתו של גאידמק שצפויה לעלות לאוויר באמצעות זכיינית ערוץ 2 רשת במהלך חודשי הקיץ. בדיון שיתקיים היום תוצג עבודת מטה שנערכה בעולם בדבר תוכניות מסוג זה בהם משתתפים פוליטיקאים הן מבחינה משפטית והן מבחינה רגולטורית.

דיון זה בועדת הטלוויזיה הוא יוזמה של ועדת הכלכלה אשר קיימה לפני כחודש דיון בתוכנית ובעצם המהות כי למתמודד פוליטי תהיה פלטפורמה תקשורתית, דיון אותו יזמה יחימוביץ', שאמרה אז כי, "יש לנו עניין עם הרשות השנייה כרגולטור ולא עם גאידמק. הסוגיה אינה פרסונלית אלא עקרונית - האם הזכייניות של ערוץ 2 עומדות ברוח החוק ומקיימות את החוק. לתת תוכנית בפריים-טיים למשתתף פעיל ביותר במשחק הפוליטי זו טעות חמורה, ויש כאן הפרה בוטה של כוונת המחוקק".

גאידמק אמר באותו דיון כי "התקשורת רודפת אחרי ולא אני אחרי התקשורת. אני לא זקוק לתוכנית טלוויזיה משלי, הטלוויזיה זקוקה לתוכנית שלי". בסיכום אותו דיון נאמר כי למרות שאין מניעה לשידור התוכנית, יש למנוע מקרים שכאלה בעתיד, זאת באמצעות קידום חקיקה בעניין.

כזכור, לפני מספר חודשים הודיע גאידמק על הקמתה של מפלגת "צדק חברתי" אשר בין השאר עוסקת בתמיכת מועמדים לבחירות המוניציפליות שייערכו בנובמבר הקרוב.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "על אף שאין מניעה כרגע בחוק לתכנית כזו ראוי ורצוי שתכנית בהשתתפות פוליטיקאי לא תשודר".

נורית דאבוש, יו"ר מועצת הרשות השנייה: "אני מתנגדת לעובדה שלפוליטיקאי תהיה תכנית טלוויזיה. מדובר בסוג של תעמולת בחירות. אני מצפה שח"כ יחימוביץ' וח"כ ארדן יקדמו את החקיקה. מרגע שמר גאידמק הודיע שהוא יו"ר סיעה פוליטית התמונה השתנתה ואין מקום לתכנית כזו על המסך". לדברי דאבוש, "תפקידינו לשמור על האינטרס הציבורי ואני אמליץ לועדת הטלוויזיה שלא לאשר תוכנית כזו".