תשובה נלחם בפפראצי: אלעד מקימה בלוס אנג'לס מגדל מגורים חסין מצלמי פפראצי

ה"לוס אנג'לס טיימס" מספר כי הבניין, הממוקם דרומית לקמפוס אוניברסיטת UCLA ומערבית לרובע העסקים של בוורלי הילס, מתהדר בכך שהוא הראשון המעוצב ספציפית לחסום עדשות חטטניות

משבר האשראי גורם לקבלנים בארצות הברית לחפש גימיקים כדי למכור. אלעד נכסים שבשליטת יצחק תשובה מקימה בימים אלה בלוס אנג'לס את פרויקט הקרלייל רזידנסס (The Carlyle Residences). מדובר בבניין מגורים בן 24 הקומות המוקם בשדרות וילשייר. היזמים של המגדל טוענים כי מי שיקנה דירה יהיה חסין מצלמי פפראצי.

ה"לוס אנג'לס טיימס" מספר כי הבניין, הממוקם דרומית לקמפוס אוניברסיטת UCLA ומערבית לרובע העסקים של בוורלי הילס, מתהדר בכך שהוא הראשון המעוצב ספציפית לחסום עדשות חטטניות. החומר הפרסומי לנכס, שצפוי להתאכלס ב-2009, מבטיח פטרולים מסביב לשעון של "מאבטחי VIP ישראלים מאומנים", מעליות פרטיות לתוך הדירות, וגדרות גבוהות המגוננות על בריכת השחייה ועל מדשאות היוגה מפני מציצנים. אפילו הצורה של המגדל, חצי סהר, מתפרסמת כתחבולה נגד פפראצי. לטענת אלעד, זה ממזער את שדה הראייה מהבניינים השכנים.

תומאס אליוט סמנכ"ל התפעול של אלעד נכסים מערב אמר לעיתון כי החברה הגיבה לתלונות של סלבריטאים ונבחרי ציבור על צלמי צהובונים אגרסיביים. "אנחנו מבטיחים לקהילת הוליווד לעשות ככל יכולתנו כדי לשמור על בטיחותם והגנתם".

ה"טיימס" מציין כי לא ברור אילו מהאמצעים של בניין ה"קרלייל" המתוארים כאנטי-פפראצי אכן עובדים, והאם הדבר מושך אליו את האליטה ההוליוודית. אליוט סירב למסור אילו סלבריטאים כבר השתכנעו והבטיחו את מקומם בפרויקט, אולם המחירים נעים מ-2.9 מיליון דולר ועד 20 מיליון דולר לאחת מארבע דירות הפנטהאוז.

"אנחנו דיסקרטיים מאוד ביחס לקונים שלנו", אמר אליוט. "אני יכול לומר שמדובר בכמה דמויות בולטות שמתעניינות בבניין". לדבריו, היזמים התייעצו עם סוכנויות המתמחות בהגנה על סלבריטאים בזמן תכנון הבניין. בין המאפיינים שתוכננו להגנת הפרטיות מצוי הסכם סודיות, שהנהלת הפרויקט תחייב בו את כל העובדים בבניין.

צלמי הפפראצי לא מתרשמים מהפרויקט. "זה פרסום חסר ערך", אמר לעיתון ג'יילס האריסון, פפראצי העובד בלוס אנג'לס משך 14 שנים. "הצלמים לא נכנסים לבניינים כדי להשיג תמונות. הם מחכים עד שהאנשים יוצאים לסביבתם. עוד לא ראיתי צילום פפראצי שהגיע מתוך בניין מגורים פרטי". כריסטיאן צימרמן צלם צהובון מזה 5 שנים אומר שהקולגות שלו פשוט יחנו ברחוב ויחכו שהכוכבים ייצאו מהבניין ויעקבו אחריהם.

אולם ה"קרלייל" אינו הבניין היחיד להגנה מפני פפראצי. מגדלי סיירה בקצה המערבי של ה-Sunset Strip מאכלס סלבריטאים ושמות ידועים. "הצלמים אורבים מחוץ לבניין פשוט כל הזמן", אומר רוס פיליס מסניף של סוכנות סותבי'ס המתמחה בידוענים, שמכר דירות ואף גר בבניין. "הם תמיד מנסים להיכנס, אך בחוסר הצלחה. יש יותר מדי מחסומים", מציין פיליס. עם זאת, למרות מערכות האבטחה בתוכו, הבניין לא שווק באותה דרך.

השקת הקרלייל, הפרויקט היוקרתי הראשון של אלעד בלוס אנג'לס, נעשתה בחול המועד פסח האחרון, אולי כדי למשוך גם ישראלים פוטנציאלים. הקטע המערבי של שדרות וילשייר משופע במגדלי דירות יוקרתיים בנוסח הפארק אווניו הניו יורקי. אלעד נכסים שילמה ביולי 2007 ליזם המקורי של הפרויקט 160 מיליון דולר עבור השלד והשטח, ובסך הכל מוערכת ההשקעה בפרויקט ב-330 מיליון דולר. הבניין, בסגנון ארט דקו, יכלול 78 דירות. עיצוב הפנים נעשה בידי משל פנדי קאסה וב-20 מהדירות קיימים מגורי משרתים. את הנוף של הסנטרל פארק בניו יורק תופס כאן הנוף הירוק של גבעות בברלי הילס והטירות ההוליוודיות המהוללות.