גורמים בש"ס מכחישים כי הרב עובדיה יוסף נתן לאריה דרעי את ברכת הדרך להתמודד על ראשות עיריית ירושלים

מקורביו של יושב ראש ש"ס לשעבר מסרו כי ההחלטה תלויה בשאלה האם מבחינה חוקית יוכל דרעי להתמודד, למרות הרשעתו בעבירות שוחד הנושאות עמן קלון ; היושב ראש הנוכחי של התנועה, אלי ישי, הודיע כי הוא תומך באפשרות שדרעי ירוץ לתפקיד

גורמים בש"ס מכחישים כי מנהיגה הרוחני של התנועה, הרב עובדיה יוסף, נתן לאריה דרעי את ברכת הדרך להתמודד על ראשות עיריית ירושלים.

הרב עובדיה נפגש אמש בביתו עם מועמד החרדים לראשות העיר, חבר הכנסת מאיר פורוש, ואמר לו כי לא נתן כל הצהרה בנושא - וכלל לא נשאל עליו. דרעי עצמו אמר לגלי צה"ל כי טרם החליט האם להתמודד.

מקורביו של יושב ראש ש"ס לשעבר מסרו כי ההחלטה תלויה בשאלה האם מבחינה חוקית יוכל דרעי להתמודד, למרות הרשעתו בעבירות שוחד הנושאות עמן קלון. היושב ראש הנוכחי של התנועה, אלי ישי, הודיע כי הוא תומך באפשרות שדרעי ירוץ לתפקיד.

יושב-ראש תנועת אומ"ץ, אריה אבנרי, פנה אתמול בערב ליועץ המשפטי לממשלה מזוז, בדרישה לאסור על דרעי לרוץ לראשות העירייה, עקב הקלון שמוטל עליו ושיהיה בתוקף עד שנת 2009.

דרעי הורשע בשנת 2000 בחמישה סעיפי אישום, שכללו שוחד, מרמה והפרת אמונים. בשנת 2003 הוא אמנם זוכה בארבעה מתוך חמשת הסעיפים, אך הוא עדיין נושא עמו קלון, לפי החוק נאסר עליו להתמודד בבחירות המוניציפליות לתקופה של שבע שנים מאז שחרורו, בשנת 2002.

אם ירצה דרעי לרוץ לראשות עיריית ירושלים, הוא יוכל לפנות לנשיא המדינה, שמעון פרס, ולבקש ממנו את הסרת הקלון. עם זאת, דרעי טרם קיבל הכרעה סופית, ולא הגיש בקשה כזאת ללשכת הנשיא.

המירוץ לראשות העיר: פורוש, ברקת, גאידמק - ודרעי?

אם דרעי יבחר בסופו של דבר להשתתף בבחירות, הוא ייאלץ להתמודד מול המועמד החרדי מאיר פורוש, נציג יהדות התורה.

פורוש מחליף את ראש העיר הנוכחי, אורי לופוליאנסקי, שהסכים להסיר את מועמדותו במסגרת הסכם הרוטציה בין התנועת המרכיבות את יהדות התורה - אגודת ישראל ודגל התורה.

לופוליאנסקי שיגר השבוע מכתב רשמי לפורוש, שבו הוא מכריז כי יכבד את ההסכם, שנחתם לפני חמש שנים, ויחזור לתפקידו בארגון "יד שרה".

הנציג החרדי - או הנציגים - יצטרך להתמודד בבחירות מול המועמד החילוני, ניר ברקת, שהשיק אתמול את מסע הבחירות שלו, ומוביל בסקרים בהפרש ניכר. בבחירות מתמודד גם איש העסקים ארקדי גאידמק, בעליה של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים.