יובל בן זאב: "לא נופתע אם מתווה ההשקעה באטריום ישונה - כך שישפר מהותית את המצב עבור גזית גלוב"

מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים ברוקראז' חוזר על המלצת "תשואת שוק" למניית גזית גלוב במחיר יעד של 20 שקל למניה ; מעריך כי מחיר הנפקת הזכויות של אטריום ירד משמעותית בסוף החודש

יובל בן זאב מכלל פיננסים ברוקראז' מפרסם עדכון סקירה לגזית גלוב . זאת, לאחר שלפני שבועיים אמר כי עדיפה ההשקעה באג"ח החברה, אך מאז זינקו אגרות החוב ב-20%, בעוד המניה נותרה ללא שינוי. "תשואת האג"ח חזרה לרמה של מתחת ל-10% ורצוי לבחון מחדש גם את המניה", כותב מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים. המלצתו נותרת על "תשואת שוק", במחיר יעד של 20 שקל למניה, הגבוה ב-9.6% משער הפתיחה של המניה הבוקר (ב').

בן זאב פותח בהתייחסות להשקעה באטריום . לפי ההסכם המקורי, הוא מציין, תבצע אטריום בסוף ינואר הנפקת זכויות במחיר של 7 אירו למניה, כאשר גזית גלוב וקרנות ההשקעה של סיטי העמידו התחייבות חיתומית למלוא ההנפקה בסך 300 מיליון אירו. בעוד מנית אטריום נסחרת בכ-2.7 אירו למניה, נראה כי ההתחייבות החיתומית תמומש במלואה וגזית גלוב תזרים את חלקה, כ-160 מיליון אירו לרכישת כ-23 מיליון מניות אטריום.

לפי הדיווחים האחרונים, גזית גלוב רכשה מאז תום הרבעון השלישי כ-5 מיליון מניות אטריום במחיר, אותו מעריך בן זאב ב-2.5-3 אירו למניה. האנליסט מזכיר כי ההון העצמי של אטריום במונחי מניה בודדת מסתכם בכ-12 אירו למניה, ונראה שגזית גלוב מאמינה בפוטנציאל הרב הקיים באטריום, אשר נכס מהותי שלה הוא יתרת מזומן בסך כ-1.4 מיליארד אירו.

לדברי בן זאב, גזית גלוב לא מוכנה להתייחס לאפשרות, אשר לו נראית יותר מסבירה: שינוי במהלך הנפקת הזכויות של אטריום. על פי האפשרות הזו, מחיר הנפקת הזכויות ירד משמעותית (להערכתו: מ-7 אירו לאזור ה-4-5 אירו, ייתכן שעל-ידי תוספת כתבי אופציה) באופן שיגדיל את המוטיבציה של גזית גלוב לביצוע ההשקעה ובתמורה יגדל היקף ההנפקה. "גזית גלוב, מבחינתה, תשיג צעד משמעותי למימוש אסטרטגיית ההתרחבות במחירים אטרקטיביים", הוא אומר.

השפעות מנוגדות בדו"חות הרבעון השלישי

עוד מציין בן זאב, כי ברבעון השלישי רשמה החברה שתי השפעות חשבונאיות מנוגדות בנוגע לאטריום: הראשונה - הוצאה בסך כ-224 מיליון שקל בגין ההתחייבות החיתומית, אשר נבעה מהפער שבין מחיר המניה (5.25 אירו) לבין המחיר בהתחייבות (7 אירו). להערכתו, באם לא יהיה שינוי בהסכם ההשקעה באטריום, אזי צפויה הוצאה חשבונאית נוספת המוערכת בכ-60 מיליון אירו, ואולי תגרור אזהרת רווח. שינוי ההסכם עשוי להביא להקטנת הסכום.

השנייה הינה הכנסה בסך כ-182 מיליון שקל מביטול מוניטין שלילי, שנוצר בגין רכישת כ-8.6 מיליון מניות ב-30 בספטמבר האחרון. להערכת בן זאב, ברבעון הרביעי תרשום החברה הכנסה מביטול מוניטין שלילי בגין המניות שנרכשו ברבעון זה, בסכום המוערך בכ-50 מיליון אירו. האנליסט טוען כי "האבסורד בדיווח החשבונאי הנ"ל הוא שככל הנראה, כל ההפרשות שבוצעו ברבעון השלישי ויבוצעו ברבעון הרביעי, יבוטלו במלואן ברבעון הראשון של 2009, והחברה תרשום גם ביטול מוניטין בגין המניות החדשות שיירכשו. התוצאה תהיה הכנסה חשבונאית של כ-150 מיליון אירו ברבעון הראשון".

בן זאב מסכם: "השקעה במניות גזית גלוב עשויה להיות אטרקטיבית בראייה ארוכת טווח, ולא נופתע אם הסכם ההשקעה בחברת אטריום ישונה באופן שישפר מהותית את המצב עבור גזית גלוב".

Atrium European Real EstateAtrium European Real Estate