ההסברה הישראלית ברשת עולה מדרגה: אתר חדש מאגד את מאמצי ההסברה של ישראל

אתר Helpuswin מציע מספר אופציות שבהן ניתן לסייע להסברה הישראלית באינטרנט ; בין השאר יכולים הגולשים לחפש ידיעות המסקרות את המלחמה בעזה באופן שאינו פרו-ישראלי ולהוסיף תגובות לאיזון הסיקור

הלחימה בעזה נמשכת, ומערכת ההסברה הישראלית באינטרנט ממשיכה לצבור תאוצה. אחת הדוגמאות הבולטות היא אתר Helpuswin, אשר שם לעצמו למטרה לאגד את כל היוזמות המקוונות שמציפות את הרשת תחת קורת גג אחת, במטרה להרחיב את ההשפעה ולהגיע לקהל יעד רחב יותר.

האתר, שעלה לאוויר לפני כ-10 ימים, כבר משך אליו עשרות אלפי אנשים, והוא מאפשר לגולשים לבחור באיזו דרך הם רוצים לסייע במאמץ הלאומי. כך למשל יכולים הגולשים לסייע בניטור הרשת, במטרה למצוא ידיעות חדשותיות אשר מסקרות את האירוע באופן שאינו פרו-ישראלי, ולהוסיף תגובות שמאזנות את הסיקור.

אפשרות אחרת היא התקנת האפקליציה QassamCount, אותה פיתחו דן פגין ואריק פרימוביץ', ואשר משתלטת של שורת הסטטוס של משתמשי פייסבוק, ומעדכנת בכל פעם שמשוגרות רקטות לעבר ישראל. עד כה התקינו את האפליקציה 52 אלף איש מ-125 מדינות, והיא נחשבת ליוזמה ויראלית מוצלחת.

את האתר מתחזקים מספר גורמים שונים - המרכז הבינתחומי בהרצליה, שאף מפעיל מעין חמ"ל מלחמה של מתנדבים אשר סורקים את הרשת ומגיבים במקומות הנחוצים; גלעד שטרן מהארגון היהודי הבינלאומי Stand WithUs, אשר עובד בתיאום עם משרד החוץ; ניב קלדרון שמפעיל את החמ"ל; כפיר פרבדה, יועץ לשיווק במדיה הדיגיטלית; אסף ורטהיימר מקבוצת אתרים, שמייצר תוכן וידיאו ומעלה לרשתות חברתיות שונות, עומר פרצ'יק, שעוזר בקידום האתר, ומאות מתנדבים נוספים.

לדברי פרבדה, "האתגר האמיתי בהסברה און-ליין היא לגרום לאנשים להיות חלק מהפעילות, גם אם הם לא מכירים יותר מדי את הנושא, או שאינם מעורבים יותר מדי באתרים חברתיים, אבל מעוניינים לתרום".

פרבדה מוסיף כי אלפי אנשים מכל העולם תורמים מזמנם החופשי לפרויקט ומסייעים לאתר את המדינות בהן ההסברה הישראלית לוקה בחסר, וכל זאת בתיאום עם השגרירויות השונות. כך, לדוגמה, בארה"ב נראה כי התמונה שמשתקפת באינטרנט פחות או יותר מאוזנת, ואילו בבריטניה ההסברה הישראלית לא הייתה מורגשת מספיק, ועל כן עיקר המאמצים הופנו לזירה זו.