ממשיכים להתקדם במרוץ

שבוע מסחר חיובי מאוד עבר על הבורסה של תל אביב, במקביל לעליות שערים נאות ברחבי העולם. זה מתיישב עם התרחישים שלנו כך שמה שנותר לעשות הוא לעקוב בנינוחות אחרי מגמת העלייה, לעדכן את רמות התמיכה שחציה שלהן כלפי מטה תלמד על שינוי מגמה, ולאתר את המניות המעניינות יותר מתוך מניות תל אביב 25 ובכלל. במקביל, יש מט"ח, יש וול סטריט, יש סחורות וכן הלאה, כך שהעבודה על טיוב תיק ההשקעות לא נפסקת.

המהלך השורי החשוב האחרון של תל אביב 25 היה המהלך מעל 887, אבל גם המהלך מעל 900 מהווה עוד אינדיקציה לכוחם של הקונים, וגם המהלך מעל 913 הוא סימן שורי.

חישבו על נהג על מכונית מרוץ שמעבר לספירת הסיבובים מסתכל כל הזמן הצידה לראות את מי הוא עוקף. כל עוד הוא עוקף, מצבו משתפר. ברגע שהוא רואה את המכוניות שעקף נמצאת שוב לפניו, הוא מבין שיש לו בעיה. כרגע, כל עוד יישאר תל אביב 25 לפני "מכונית 913", מצבו במרוץ יהיה טוב מאוד. מהלך מעל 934 ילמד כי המגמה היא מגמת עלייה ארוכת טווח.

מרבית האינדיקטורים, אם כי לא כולם, תומכים בהמשך עלייה של תל אביב 25. יש אינדיקטורים שמלמדים כי המדד נמצא במצב קיצוני (הנהג חרג ממעטפת הביצועים של הרכב) שעשוי להוביל לתיקון. כרגע האינדיקטורים האלו במיעוט, אבל אם יתקבלו עוד סימנים נתחיל להתייחס אליהם ברצינות.

השורה התחתונה: תל אביב 25 נשאר במגמת עלייה, תמיכה לטווח הקצר תיבחן ב-913 ואזור התמיכה לטווח הקצר-בינוני הוא 891-904. הגנה ניתן למקם מתחת ל-890.

קשיים לבנק ישראל

הדולר ירד מתחת ל-3.87 ולאור היחלשותו מול האירו ניתן לומר שיקשה על בנק ישראל לשמר מגמת עלייה. על הגרף, הסיכויים לירידה של הדולר עלו במידה משמעותית. בשביל לא להיות חפוזים לשני הכיוונים אנחנו מגדירים את האזור 3.84-3.87 כאזור ניטראלי בו עדיף להיות מחוץ למשחק. מהלך מעל 3.87 ובייחוד מעל 3.94-3.95 יחשב סימן שורי מאוד. מהלך מתחת ל-3.84 יאשר התפתחות מגמת ירידה עם יעד ראשון ב-3.80-3.79. *

זיו סגל - A level 2 Chartered Market Technician. זיו ו/או לקוחותיו עשויים להחזיק בני"ע או נגזרי ני"ע המוזכרים כאן. הטור מעודכן לנתוני הסגירה מיום המסחר הקודם. תוכנת MetaStock באדיבות קונסיליום. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ני"ע ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.