ניוז קורפ: "נתחיל לגבות תשלום על אתרי התוכן כבר ב-2010"

התאגיד של מרדוק ינסה לפצות על ירידה של 10.7% בהכנסותיו ברבעון ל-7.7 מיליארד דולר ■ בנוסף, ניוז קורפ עשוי להפסיק את שיתוף-הפעולה עם אמזון, לה הוא מספק תכנים עבור קורא הספרים האלקטרוני קינדל

עד עתה היו אלה הערכות, כעת זה רשמי: תאגיד התקשורת הבינלאומי ניוז קורפ, הנמצא בבעלותו של איל ההון והתקשורת האוסטרלי רופרט מרדוק, עשוי להתחיל לגבות תשלום עבור גלישה באתרי התוכן שלו בשנה הבאה, זאת כחלק מניסיונותיו לפצות על הירידה בהכנסות מהעיתונים המודפסים שבשליטתו.

בנוסף, התאגיד עשוי להפסיק את שיתוף-הפעולה עם אמזון, לה הוא מספק תכנים עבור קורא הספרים האלקטרוני קינדל מתוצרתה, אם תנאי ההסכם בין הצדדים לא ישופרו לטובתו.

לשכנע את הצרכנים לשלם

מרדוק, המשמש גם כמנכ"ל התאגיד, אינו מרוצה מהשליטה של אמזון בגישה לתכנים המסופקים על-ידי ניוז קורפ לבעלי הקינדל, וייתכן כי ינסה להגיע להסכם חלופי שיהיה עדיף עבורו עם סוני, המייצרת את קורא הספרים האלקטרוני המתחרה e-Reader.

הצהרותיו של מרדוק מגיעות לאחר שניוז קורפ דיווחה השבוע על ירידה של 10.7% בהכנסותיה לרבעון, ל-7.7 מיליארד דולר. בין הגופים הנמצאים בשליטת התאגיד גם העיתון "וול סטריט ג'ורנל", רשתות טלוויזיה בכבלים, תחנות טלוויזיה גדולות ואולפני סרטים.

מרדוק העריך כי הגרוע ביותר נמצא מאחורי ניוז קורפ, אך האתגר הגדול עוד לפניו - והוא שכנוע מיליוני צרכני החדשות של התאגיד לשלם עבור התוכן שהם צורכים עתה בחינם.

"תעשייה שמוסרת את תכניה בחינם פוגעת ביכולתה לבצע סיקור חדשותי טוב ומהימן", אמר מרדוק בשיחת ועידה עם עיתונאים ואנליסטים.

הדו"חות הרבעוניים של ניוז קורפ משקפים את התנאים הקשים בהם פועלת תעשיית המדיה מאז פרוץ המשבר הכלכלי בשנה שעברה.

החטיבה של מייספייס מפסידה

ההפסד הנקי של התאגיד לרבעון השני של 2009 היה 203 מיליון דולר או 8 סנט למניה, זאת לעומת רווח נקי של 1.13 מיליארד דולר או 43 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד.

הכנסות התאגיד מעסקי הטלוויזיה שלו כולל רשת הטלוויזיה פוקס צנחו כתוצאה מירידה של 27% מהכנסות הפרסום במדיום זה.

הוצאת הספרים הארפר קולינס שבבעלות התאגיד דיווחה על ירידה של 20% בהכנסות ברבעון, ועל הפסד נקי של מיליון דולר.

חטיבת המדיות החדשות של ניוז קורפ, הכוללת גם את הרשת החברתית מייספייס ואת אתרי האינטרנט האינטראקטיביים של רשת פוקס, דיווחה על הפסד של 136 מיליון דולר.