עו"ד אמיר ל"ליידי גלובס" שלשום: "מילים הורגות. אנשים לפעמים פשוט מתאבדים"

"מילים הורגות. אחרי מילים שנאמרות ונכתבות, כשהנאמר איננו נכון או מדויק, אנשים לפעמים פשוט מתאבדים, והיו דברים מעולם". כך הזהיר סניגורו של טופז, עו"ד ציון אמיר, בראיון שהעניק שלשום (ג') למגזין "ליידי גלובס". אמיר תקף בראיון את התקשורת ואת עו"ד רון גזית, המייצג את "קשת" ומנהלה, אבי ניר, בתביעת הנזיקין שהגישו נגד טופז.

"גזית אמר דברים קשים וחמורים ביותר, שהיוו חציית קוים אדומים של המותר והאסור", אמר אמיר והתכוון בין היתר לדברי גזית, ש"דודו באמת רצה להרוג את אבי ולא דרגה קטנה אחת מתחת לרצח". אמיר תקף גם את התקשורת: "היה פה נסיון נלוז, נואל, נקלה, בוטה מאין כמותו להשפיע על דעתו של בית המשפט".

לאחר שהתברר שאזהרתו התממשה, אמר היום אמיר: "הרגו את דודו טופז בלי שום חמלה, לקחו את האיש וטילטלו אותו. דיברתי על כך שנשקפת סכנה לחייו. התחננתי לפני שופטים מהרגע הראשון, הם חשבו שהוא יברח מהארץ, שהוא ימשיך לפגוע באנשים. ניסיתי להיאבק בלהחזיק אותו חי".

קמפיין נוראי

אמיר סיפר שאתמול נפגש עם טופז. "הוא התחנן שאגיע בדחיפות. היתה פגישה ארוכה של כשעתיים. ישבנו ושוחחנו, הוא אמר לי: 'ציון אני לא אחזיק מעמד, אני לא יכול לשאת את זה'. ראיתי את המצוקה, אבל חשבתי שזה חלק מהקושי הרגיל. הוא אמר לי את זה הרבה מאוד פעמים קודם לכן". לדבריו, במקום להחזיק את טופז במעצר, "אפשר היה להשגיח עליו במוסד פסיכיאטרי או בבית חולים, או לשחררו בערבות תחת שמירה".

אמיר הפנה אצבע מאשימה גם כלפי התקשורת. "היה קמפיין תקשורת אדיר ונוראי. השתמשו בתקשורת כדי לחסל, כדי לרטש. השיטות האלו הורגות אנשים. דברים כאלה מבררים בבית משפט. אל תשפטו אנשים בתקשורת. אדם שעשה מעשים חמורים אחדים, כל עברו כאילו נמחק וכתבו עליו 'רב עבריינים'. שכחנו מה זו חמלה".

גם עו"ד ברוריה לקנר, שייצגה את טופז בהליך האזרחי, תקפה את התקשורת. "לכל ההשתלחויות התקשורתיות בטופז היו השלכות מרחיקות לכת, ולצערי טופז לא עמד במסע ההכפשה נגדו. הפכו אותו לשטן בהתגלמותו. לא היה לו כמעט סיכוי למשפט הוגן אחרי קמפיין השחרה כזה".

עו"ד גזית אמר בתגובה: "דודו טופז שלח בריונים להכות את אבי ניר מכות רצח. הוא כמעט גרם למותו של ניר וגרם לו נכות של למעלה מ-50%. קשת ואבי ניר הגישו תביעה אזרחית ובית המשפט המחוזי הכיר, ולו לכאורה, בטענותיהם. אינני יודע מדוע טופז התאבד. ייתכן שעשה כן כי לא יכול היה לעמוד בהשפלה הכרוכה במעצרו הממושך. ייתכן כי בשלב מסוים, מבחינתו, הוא הטמיע את חומרת מעשיו והתקשה לחיות איתם".

הבוקר התאספו בני משפחתו של טופז, ובהם שתי גרושותיו, רוני חן ודליה בר-ששת, בביתו שבשכונת אפקה בת"א. אמה של בר-ששת אמרה לעיתונאים שהמתינו: "אתם קברתם אותו, אתם קברתם אותו". גם אחיו, מיקי גולדנברג, תקף את העיתונאים בכניסה לאבו-כביר. "הדם, הדם, שיפסיק לטפטף", אמר והצביע על השפתיים. "אתם לא משתתפים בצערי, אתם מחפשים רע במישהו אחר, בסוהר שלא הצליח לשמור עליו".*