בבית באנגליה הייאוש נעשה יותר נוח

אם יש משהו שלבטח יגרום לבעלי האג"ח של אפריקה ישראל לנוע בחוסר נוחות בכיסאם הרי זו ההשקעה שביצע לב לבייב, בעל השליטה בחברה, ברכישת אחד הבתים המפוארים ביותר בלונדון. נכון, לבייב רכש את הבית מכספו שלו (אם כי ייתכן שבאשראי), אך ביטוי חיצוני לעושרו של לבייב לא ממש עושה טוב לבעלי אג"ח שחוששים שכספם לא ישוב.

כזכור, עם עזיבתו את הארץ לפני כשנתיים, ולכבוד הפיכתו לתושב אנגליה, רכש לבייב בית בצפון לונדון תמורת 70 מיליון דולר, בין הסכומים הגבוהים ביותר ששולמו אז עבור בית בבירה הבריטית. הבית, שממוקם בשכונה שבה גרו בעבר, בין השאר, כוכב החיפושיות רינגו סטאר וגם אחד מהאחים גיבס, חברי שלישיית הביג'יס, זכה לכינוי "ארמון", ולא סתם.

באולם הכניסה של הבית יש גרם מדרגות, שעלותו עמדה על 750 אלף ליש"ט והוא נבנה בטכניקות שבהן השתמשו לאחרונה לפני 150 שנה, בעת בניית טירות בצרפת, לא פחות. בחדר האורחים קיים אח מאבנים שגולפו ביד, שעלותו היתה 100 אלף ליש"ט והוא העתק מדויק של אח ממלון היוקרה הבריטי Cliveden.

את הכניסה לבית מאבטחות דלתות החסינות לקליעים, שמשקלן הוא חצי טון ועלותן 50 אלף ליש"ט. אם לא די בכך, בתוך הבית יש מועדון, אולם קולנוע ובריכת שחייה המעוטרת במרצפות מוזאיקה מצופות בזהב. נוסף על כך, כולל הבית חדר כושר, סאונה, מספרה קטנה וספא.

אם לא די בכך, מאובזר הבית במערכות בידור ותקשורת המעודכנות ביותר (כמו מצלמות אינפרא-אדום, דלתות אלקטרוניות ושליטה מרחוק על מיזוג האוויר). חדר המשפחה בבית יכול להפוך לאולם קולנוע בלחיצת כפתור ואולם הביליארד יכול להפוך לאולם ריקודים. תרשו לנו להניח שללבייב לא היו לאחרונה הרבה סיבות לרקוד.