סקר TIM: פייסבוק עקף את יו-טיוב, יד2 מזנק

Mako עקף את נענע10 * ספורט 5 מזנק ב-28.6% * "גלובס" הוא האתר הכלכלי הנקרא ביותר ממקומות העבודה * יציבות בשלישיית המובילים

פייסבוק הוא האתר הרביעי בגודלו בישראל - כך עולה מסקר TIM של TNS טלסקר לחודש אוגוסט. שיעור החשיפה השבועי של פייסבוק עלה ב-2.3% ל-51.7%, והוא עקף את יו-טיוב.

בין האתרים שהציגו את הגידול החד ביותר, נמצא אתר יד2, שזינק באוגוסט ב-16.9% והתברג למקום ה-6, עם שיעור חשיפה שבועי של 30.3%. גם Mako, אתר הבית של זכיינית ערוץ 2 קשת, הציג גידול של 6.1% והוא מדורג במקום ה-7, על רקע שידור גמר "כוכב נולד".

המפסיד הגדול של החודש הוא נענע10, שאיבד 14.2% לשיעור של 27.8%, והוא מידרדר למקום ה-8. גם אתר הבית של רשת נחלש. אתר נוסף שנחלש החודש הוא דפי זהב.

בשלישיית האתרים הגדולים בישראל נרשמה היחלשות קלה בחודש אוגוסט, אך היא נותרת ללא שינוי: גוגל (90.9%), וואלה (66.8%) ו-ynet (57.1%). אתר תפוז ו-msn שומרים על יציבות.

בגזרת אתרי הספורט נרשמת דרמה קלה, כאשר אתר ספורט5 מזנק ב-28.6% לשיעור חשיפה של 14.9%. כך, מצליח ספורט5 לצמצם את הפער מהמתחרה one, שהתחזק ב-0.7% בלבד.

בקרב אתרי הכלכלה, "גלובס" הוא האתר הכלכלי המועדף בקרב הגולשים ממקומות העבודה באוגוסט 2009, והוא רושם זינוק של 34% לשיעור חשיפה שבועי של 18.4% (מקום 7), לפני "דה מרקר" עם 16.6% בלבד. בגלישה הכללית שומר "גלובס" על יציבות, עם שיעור חשיפה שבועי של 14.7%, בהשוואה ל-16.5% ל"דה מרקר". אולם, שיעורי החשיפה של "דה מרקר" כוללים גם את רשת החברתית-היכרויות "דה מרקר קפה", שמושכת 30-40 אלף גולשים, כך שבפועל "גלובס" הוא אתר הכלכלה הפופולרי ביותר בישראל.

סקר TIM של TNS טלסקר לאוגוסט נערך בקרב מדגם של כ-800 משתמשי אינטרנט מעל גיל 13, מפיזור ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל. *