עובדי כללית רפואה משלימה דחו פשרה שהציע השופט, והשביתה תימשך

ביה"ד לעבודה יקבע בקרוב אם ארגון "כוח לעובדים" נחשב הארגון היציג של העובדים

השביתה החלקית במרפאות "כללית רפואה משלימה" נכנסת לשבוע השלישי שלה, לאחר שדחו עובדי הרשת את הצעת הפשרה שהציע היום (א') שופט בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, ד"ר יצחק לובוצקי.

השופט, שכינס את הדיון בעקבות טענת העובדים לפגיעה בחופש ההתארגנות מצד ההנהלה, הציע לצדדים להיכנס למו"מ אינטנסיבי בתמורה לסיום השביתה. נציגי העובדים דנו בהצעה עם נציגי ההנהלה ודרשו כי אם יקבע בעתיד בית הדין כי כוח לעובדים הוא ארגון יציג, אזי ייחתם עמם הסכם קיבוצי, ואם הוא לא יוכר כיציג, ייחתם "הסדר קיבוצי", המחייב פחות. בהנהלת הרשת סירבו לתנאים המוקדמים, ולפיכך שביתת העובדים נמשכת.

למרות הפצרת בא כוח העובדים, עו"ד אסף דרעי, להעניק לעובדים סעדים זמניים שימנעו מההנהלה לפגוע לכאורה בשביתה, קבע השופט כי אין להעניק סעדים כאלה לפני שמתקיים דיון בשאלה המהותית: האם "כוח לעובדים" מייצג מספיק עובדים כדי שיוגדר ארגון יציג. השופט העניק לעובדים יומיים נוספים לשקול מחדש את הפשרה שהציע, ודרש כי הצדדים יגישו במקביל את סיכומיהם כדי שיוכל להכריע בקרוב בסוגיית היציגות. יצוין כי את ההנהלה ייצגה עו"ד שלומית גוטרמן-כספי, ממשרדה של תמר גולן. *