ההימור החדש של אבי שקד: אתר לתקצירים

הקים ביחד עם העיתונאי אבנר אברהמי אתר אינטרנט שמאפשר לכל משתמש בעולם להעלות תקצירי מאמרים וליהנות מתמלוגים שתעביר גוגל

אימפריית ההימורים באינטרנט קסאווה (Cassava) עדיין לא הונפקה, אבל אבי שקד, אחד מבעלי המניות המרכזיים בחברה, כבר חושב על ההימור הבא.

שקד, ביחד עם העיתונאי אבנר אברהמי, הקים לאחרונה את אתר האינטרנט "שוונג" (shvoong.com) שמטרתו לאפשר לכל משתמש אינטרנט בעולם לתקצר נושאים ספרותיים שונים וליהנות מתמלוגים של האתר.

שני היזמים הכירו על ספסל הלימודים בבית הספר התיכון בנתניה. אחר כך פנה שקד ללימודי הנדסה והתגלגל למעצמת הימורים שמגלגלת עשרות מיליוני דולרים, אברהמי פנה לתחום העיתונות. בין השאר שימש כעורך "סופשבוע" של מעריב, עורך מוסף "הארץ" וכיום הוא כותב במוסף טור קבוע ביחד עם אשתו, הצלמת רלי אברהמי.

המודל העסקי של "שוונג" מאפשר לכל משתמש באינטרנט לכתוב תקציר כל יצירה ספרותית או מדעית שקרא, לעלות אותה לאתר וליהנות מעשרה אחוז מהתמלוגים שהאתר מקבל מהכנסות מפרסום ממודעות קישור טקסטואלי שמגיעות מגוגל. "שוונג" נהנית מ-90% מההכנסות מפרסום המודעות בניכוי העמלה של גוגל.

את הקמת האתר, בסכום של מאות אלפי דולרים, מימן שקד, והוא מתחלק בבעלות באופן שווה עם אברהמי. לדברי אברהמי, האתר כבר פונה ל-34 שפות מאנגלית ועד פרסית, ומאפשר לתרגם טקסטים באופן אוטומטי ב-14 שפות. "נכון להיום יש לנו 3,000 תקצירים בלבד, אבל על פי החזון האתר יתחיל להתמלא במספר גדול של תקצירים והשמים הם הגבול".

* אין חשש מהפרת זכויות יוצרים?

אברהמי: "לאף אחד אין עילה לתבוע אותנו. הבאנו חוות דעת של משרדי עורכי הדין החשובים ביותר בארצות הברית ואנו פועלים לפי תנאי שימוש חמורים. אסור למי שכותב את התקציר להעתיק חלקים של הספר, אלא רק לתקצר.

עבור הכותבים מדובר בפרסום שכן התקצירים האלה מגדילים את הפרסום שהספרים שלהם מקבלים וחלקם אפילו פונים אלינו באופן ייזום בכדי לקבל את הפרסום באתר".

חגיגת ההימורים

בחודשים הקרובים צפוי אבי שקד, ביחד עם אחיו אהרון וצמד שותפיהם הצעירים שי ורון בן יצחק, להיפגש עם מאות מיליוני דולרים במסגרת הצעת מכר שככל הנראה תלווה את הנפקתה של קסאווה, מפעילת אתרי ההימורים ביניהם 888.com ו-Casino-on-net.

האחים שקד, שהשקיעו את הכסף בחברה שהוקמה לפני שבע שנים בלבד, מחזיקים ב-80% ממנה ואילו היזמים מחזיקים בנתח קטן יחסית של 20%. אם ההנפקה תצא לפועל לפי שווי מוערך של 1.5 מיליארד דולר, שווי אחזקותיו המוערכות של אבי שקד יעמוד על 600 מיליון דולר. *