החשש של נתניהו: לבני תסכים

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (א') קרא בנימין נתניהו לציפי לבני להצטרף לקואליציה, אולם בשיחות סגורות עולה החשש בסביבתו של ראש הממשלה כי יו"ר האופוזיציה תיעתר להצעה. חברי כנסת מקדימה ששוחחו עם נתניהו באחרונה על רקע האפשרות לפילוג המפלגה, מספרים כי כשהם העלו בפניו את ההצעה לקרוא ללבני להצטרף לקואליציה במקום לפצל את המפלגה, הביע נתניהו חשש שלבני תסכים להצעה. "ואם היא תגיד כן", שאל ראש הממשלה, "מה אעשה אז?".

בסביבתו של נתניהו מודים כי ראש הממשלה אינו מעוניין באמת בהצטרפותה של קדימה לקואליציה וגם בסביבתה של לבני מעריכים שהסיכוי לכך קלוש. בקדימה נעשה ניסיון להלחיץ היום את ראש הממשלה והבוקר מסרו גורמים בסביבת לבני כי בקרב יועציה הקרובים יש מי שממליץ לה להיכנס לממשלה. על-פי הערכות, הדבר נועד לאותת לנתניהו להציע ללבני הצעה שתהיה חייבת לסרב לה, וכך בקדימה יוכלו להאשים את נתניהו בכישלון הקמת ממשלת האחדות.

ההערכות לכך שהצעתו של נתניהו ללבני אינה אמיתית התחזקו בסוף השבוע כשראש הממשלה ואנשי לשכתו המשיכו להפעיל לחצים כבדים על חברי כנסת בקדימה להצטרף למאמץ לפילוג הסיעה. גם בשישי ושבת לא פסקו הטלפונים והניסיונות להפגיש את חברי הכנסת הפוטנציאליים בקדימה עם נתניהו ואנשיו. גם בליכוד היו מי שתקפו היום את המהלך ואמרו שמצד אחד נתניהו מקיים משא ומתן, ומצד שני מאיים על קדימה בפילוג. ככל הנראה, לפי שעה עוד לא נמצא הח"כ השביעי שישלים את מהלך הפילוג.