עלות הקיצוצים ברשות השידור עד כה: 20 מיליון שקל

הנהלת הרשות מבקשת להגיע לקיצוץ של 100 מיליון שקל מתקציבה לשנה זו, כעומק גירעונה ■ עם זאת, הוועד המנהל של הרשות התפתח להיות אופוזיציה להנהלה, והוא בולם את המשך נקיטת הקיצוצים נגד העובדים

רשות השידור קיצצה 20 מיליון שקל במסגרת שורת צעדי החירום שנקטה. הנהלת הרשות מבקשת להגיע לקיצוץ של 100 מיליון שקל מתקציב הרשות לשנה זו, כעומק גירעונה. עם זאת, הוועד המנהל של הרשות התפתח להיות אופוזיציה להנהלה, והוא בולם את המשך נקיטת הקיצוצים נגד העובדים.

20 מיליון השקלים נחסכו על-ידי קיצוץ מסיבי בשעות הנוספות של עובדי הרשות, סגירת אולפנים וסיום השידורים בשעה 23:00 בלילה. כמו כן, כפי שדווח ב"גלובס", הוחלט להוריד מהמסך תוכניות כמו "מדד יומי", "השורה הראשונה", וכן להפסיק את עבודתם של עובדים חיצוניים.

חלק ב' של הקיצוצים אמור להחריפם, להוריד תוכניות נוספות ולשדר בעיקר שידורים חוזרים במהלך היום, פרט למהדורת החדשות "מבט", שקוצרה אף היא.

בתוך כך, למרות איומי הנהלת הרשות והשר הממונה על רשות השידור כי ינקטו צעדים "דרסטיים", ממשיכים להתנהל במשרד האוצר דיונים עם הנהלת ההסתדרות המייצגת את הטכנאים ועם הנהלת הרשות. זאת בעוד ההסתדרות ממשיכה לגבות את מחאת הטכנאים הנוקטים עיצומים ומשבשים את נוהל השידורים הקבוע בשידורי הרדיו בגוף השידור הציבורי.

התנגדות הוועד המנהל להחרפת קיצוצים מצטרפת להתנגדותו הפומבית לחילופי התפקידים בצמרת העריכה של חדשות ערוץ 1. להתנגדות זו מצטרפת פנייה של ארגון אומ"ץ למבקר המדינה.