"הממשלה תצטרך לסייע למפעלים לעמוד בדרישות הסביבתיות"

כך גלעד ארדן בכנס בנושא חוק אריזות ישראלי בהתאחדות התעשיינים ■ נשיא ההתאחדות: "התעשייה הישראלית החליטה להוביל ביחד עם המשרד את חוק האריזות ולא למצוא עצמה נגררת ומגיבה לחוק כה משמעותי"

בכנס ראשון מסוגו בנושא חוק אריזות ישראלי, שהתקיים היום (ב') בהתאחדות התעשיינים אמר השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, כי: "יישום מלא של חוק האריזות וקידום מהפכת המיחזור שתהפוך את הפסולת ממטרד למשאב, יתרמו רבות לצמיחה כלכלית ויש בכך פוטנציאל תעסוקתי של 50 אלף מקומות עבודה במשק".

בנוסף ציין ארדן כי לקראת תקציב המדינה הקרוב, הוא יפעל מול משרדי התמ"ת והאוצר לייחד תקציב משמעותי לטכנולוגיות, כך שהתעשייה תטמיע בפעילותה היום יומית טכנולוגיה לצמצום הפגיעה בסביבה.

נשיא התאחדות התעשיינים בישראל, שרגא ברוש, אמר כי: "התעשייה הישראלית החליטה להוביל ביחד עם המשרד את חוק האריזות ולא למצוא עצמה נגררת ומגיבה לחוק כה משמעותי. התעשייה הישראלית משקיעה משאבים רבים על מנת לשפר ולייעל את פעילותה בנושאי איכות הסביבה".

חוק האריזות הישראלי מבוסס על המודל הבלגי והדירקטיבה האירופית, ועיקרו מיחזור של פסולת אריזות באמצעות הפרדה במקור והטלת אחריות על היצרנים והיבואנים. במהלך השנה צפוי הליך החקיקה להסתיים, ובסיומו תוקם תשתית בפריסה כלל ארצית לאיסוף ומיחזור הפסולת בשיתוף פעולה בין המדינה, הרשויות והתעשייה.

בכנס השתתפו מנכ"ל התאחדות התעשיינים, יודקה שגב; נשיא החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, רוני קוברובסקי, מנכ"ל כרמל מערכות מיכלים, דורון קמפלר וד"ר יוסי ענבר, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה.