נמשכת מתקפת ההאקרים על אתרי אינטרנט ישראליים

היום אחר-הצהריים הותקפו האתרים msn ישראל, האתר של קוקה-קולה ישראל, הוטמייל ישראל וכן אתר "ג'רוזלם פוסט" - ככל הנראה ע"י האקרים טורקיים-פלסטיניים

מתקפת ההאקרים על אתרים ישראליים נמשכת. היום (ה') אחר-הצהריים הותקפו האתרים msn ישראל, האתר של קוקה-קולה ישראל, הוטמייל ישראל (חשבון הדואר של מיקרוסופט) וכן האתר של "ג'רוזלם פוסט".

ככל הנראה מדובר בהאקרים טורקיים-פלסטיניים, וגורמים בתעשייה מדווחים כי עשרות אלפי אתרים נפרצו בארץ ובעולם.

מי שניסה לגלוש לאתר msn ישראל, לדוגמה, הועבר לעמוד פרו-פלסטיני, שבו נכתב: "שלום לבני הזונות הגדולים ביותר של העולם (ואני מתכוון לכל היהודים). אתם חושבים שיום אחד תשלטו בכל העולם, אה? LOL, זה גורם לי לצחוק. זה גורם לכל העולם לצחוק. אתם רק חרקים. גורמים למוסלמים לכעוס עוד יותר, רק תשבו ותצפו מה יקרה לכם". בתחתית העמוד נכתב: "מטורקיה באהבה".

בשעות אלה עדיין לא ניתן להיכנס לאתר קוקה-קולה ישראל, ואילו לאתר msn ישראל ניתן להיכנס באמצעות הדומיין il.msn.com. הדומיין הקודם של האתר, msn.co.il - שעד למתקפה הזו היה מפנה באופן אוטומטי לדומיין החדש - הורד מהאוויר.

לדברי יואב קרן, מנכ"ל דומיין דה.נט, המתמחה ברישום שמות דומיין בעולם ובאבטחת המוצר הדיגיטלי (Digital Brand Security), "מישהו הצליח כנראה להיכנס לחשבון ברשם הדומיינים שבהם האתרים הללו מנוהלים ושינה את כתובת שרת ה-DNS, שהוא בעצם השרת שמגדיר איפה נמצא האתר. ברגע שמשנים את זה אפשר להשתלט על האתר ולהפנות אותו לאתר אחר".

זה מה שקרוי חטיפת דומיינים, בדומה למה שקרה לטוויטר בסוף 2009.