שפניץ כבר פסלה בעבר את מועמד רה"מ ליו"ר רשות השידור

ד"ר אמיר גילת נפסל מלשמש בתפקיד ע"י ועדת המינויים של השירות הציבורי, בין היתר בשל הזיקה הפוליטית שלו

ועדת המינויים של השירות הציבורי בראשות עו"ד טנה שפניץ דחתה בעבר את מועמדותו של ד"ר אמיר גילת לתפקיד יו"ר רשות השידור. גילת נחשב כעת למועמדותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד.

ל"גלובס" נודע כי ראש הממשלה ניסה כבר בעבר למנות את גילת לתפקיד, אולם בבדיקות שנערכו על מנת לאפשר את המינוי מול אנשי ועדת שפניץ, הובהר כי גילת לא יאושר על-ידי הוועדה. גילת מונה בתוך כך להיות חבר במליאה, אולם גם אישורו זו נעשה תוך השגות.

נודע כי הבדיקה שנערכה בעבר על מנת לבחון את מועמדותו של גילת, נעשתה על-ידי אנשי משרד ההסברה והתפוצות, שהשר העומד בראשו, יולי אדלשטיין, שימש כשר הממונה על רשות השידור.

בפגישות ציינה שפניץ מספר סיבות שבגינן לא יוכל גילת לשאת בתפקיד. בין היתר עלה נושא הזיקה הפוליטית של גילת, אשר עבד בעבר בלשכתו של נתניהו במשך כ-5 חודשים בעת שזה שימש כשר האוצר. כמו כן, עלו סיבות כמו זו שבעברו לא עמד בראש גוף שביצע רפורמות והעובדה כי הוא עומד בראש הערוץ האקדמי של אוניברסיטת חיפה.

גילת משמש כראש אגף ההסברה באוניברסיטת חיפה. כפי שנחשף בעבר ב"גלובס", מועמדו האחר של נתניהו לתפקיד, ניצב (בדימוס) יעקב בורובסקי, לא עמד אף הוא בקריטריונים.

בלשכת ראש הממשלה סירבו להגיב.

ד"ר אמיר גילת מסר: "אני מועמד להיות חבר מליאת רשות השידור, ואשמח לתרום בנושא זה".

תגובת ועדת שפניץ לא נמסרה עד לפרסום הידיעה.