גיוסים וחוזים קטנים שנסגרו באחרונה

1 מיליון דולר גייסה חברת הסטארט-אפ SkilIIQ, שפיתחה פלטפורמה אינטרנטית למיון, גיוס ואבחון עובדים. לדברי החברה, הפלטפורמה, שמשלבת בין בינה מלאכותית ותפיסות Web 2.0, מבוססת על אלגוריתם שמסוגל לאפיין מועמדים מעולמות תוכן שונים, לנתח את ההיסטוריה התעסוקתית שלהם, בשילוב של מידע על השכלתם ושאיפות הקריירה שלהם, לבצע ניתוח מעמיק של יכולותיהם מול הדרישות של המעסיקים ולבנות עבורם מעין מפת דרכים תעסוקתית.

הגיוס נועד לסייע להרחבת מערך הפיתוח, כניסה לשוק הבינלאומי והרחבת מערך השיווק והמכירות. את החברה, שהוקמה ב-2008, מנהל אריק פילסטיין.

3 מיליון שקל תקבל חברת מגנ"א מהמדען הראשי במשרד התמ"ת. החברה, שמפתחת בין היתר מערכת מכ"ם אלטרו-אופטית פסיבית, קיבלה את ההון להמשך מימון הפרויקט שלה למניעת התנגשויות בין מטוסים. סכום זה הוא 40% מעלות הפרויקט, כאשר את היתר תממן מגנ"א עצמה.

החברה רשמה לאחרונה מספר עסקאות. בין אלה ניתן למנות פרויקט בהיקף של למעלה מ-8 מיליון שקל אצל לקוח ביטחוני, הזמנה בהיקף של מאות אלפי שקלים למערכת מכ"ם למיגון כורים גרעיניים ביפן ומכירת 6 מערכות מכ"ם לנמל התעופה בן גוריון בהיקף של כ-4 מיליון שקל.

750 אלף דולר גייסה חברת ביופרוטקט מ- VLSI (Virginia Life Sciences Investments), קרן השקעות מווירג'יניה, ארה"ב. במסגרת הסכם ההשקעה, החברה הישראלית, שחממת קסניה מחזיקה ב-24% ממנה, תוכל לגייס מהקרן במהלך השנה 500 אלף דולר נוספים.

ביופרוטקט פיתחה פלטפורמה טכנולוגית לייצור בלון שעשוי מחומר מתכלה שניתן להחדרה לתוך הגוף, לצורך הפרדה בין רקמות. הבלון הזעיר מוחדר לגוף באופן פולשני ותחת פיקוח של מצלמה. יתרונו של הבלון הוא ביכולתו להיות מתוכנן בצורות שונות ובהיותו בעל זמן התכלות משתנה בהתאם לאפליקציה הרצויה. מטרת החדרת הבלון הינה הגדלת המרחק הפיזי בין רקמות בריאות לרקמות סרטניות ובכך הקטנת תופעות הלוואי של טיפולי ההקרנה בחולי סרטן, צמצום מספר ההקרנות והפחתת עלויות הטיפול הגבוהות.

250 אלף שקל תקבל חברת אותות אלקטרוניקה עבור התקנת מערכת לספירת קהל באצטדיון הכדורגל האנגלי שבעיר פיטרבורו. האצטדיון הוא הראשון בבריטניה בו מותקנת המערכת והשישי בסך-הכל, לאחר שהיא הותקנה גם בין היתר ברומניה וקפריסין.

מטרת המערכת היא למנוע "התפלחויות", ספסרות וכניסת חוליגנים למגרשים. היא משלבת רכיבי חומרה ותוכנה ייחודיים, שלדברי החברה הם בסדר גודל של עשירית מהמחיר של מערכות מתחרות. במגרשי הכדורגל בכלל ובפרט באנגליה נוכחות חוליגנים וצפיפות בקהל כבר גבו בעבר את חייהם של אוהדים.

2 מיליון שקל תשלם חברת HOT לחברת פוקוס טלקום עבור מערכות סינכרון (שעונים אטומיים) נוספות שרכשה ממנה. 21 המערכות שנקנו, מיועדות לרשת הכבלים המשודרגת של HOT - UFI. המערכות הן בעצם שעונים מדויקים במיוחד. לדברי פוקוס, יש להם סטייה של שנייה אחת על כל 300 שנה - פי 1,000 משעוני קוורץ. השעונים מבוססים על מדידת "תקתוקים" - הקצב שבו האלקטרונים נעים סביב גרעין אטום.