גפני: אף גורם לא יקבל הנחות, גם לא שלדון אדלסון ו"ישראל היום"

"אף גורם לא יקבל אצלנו הנחות", כך אמר היום ל"גלובס" יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, שהכריז בשבוע שעבר כי ירכז את המאבק בנושא הריכוזיות במשק בדיוני ועדת הכספים של הכנסת. "בניגוד למה שפורסם, אף גורם, ואני מדגיש, אף גורם רלוונטי הקשור לנושא הריכוזיות והשליטה במשק לא יזכה אצלנו להנחות". לשאלת "גלובס" אם בדבריו הוא מתייחס גם לשלדון אדלסון ולעיתונו "ישראל היום", ענה גפני: "נכון, גם אליו אני מתכוון. אף גורם לא יקבל אצלנו הנחות, כולל שלדון אדלסון ועיתונו. אין לי דבר וחצי דבר נגדם, אך כאשר נבחן את כל נושא הריכוזיות במשק, לא תהיה אצלי הבחנה או הנחה לאף גורם רלוונטי בנושא".

גפני הוסיף כי המאבק הוא עקרוני ולא אישי נגד גורם עסקי זה או אחר.

"נושא הריכוזיות הוא בעיניי עננה שחורה על הדמוקרטיה הישראלית. אם מספר מצומצם של אנשים יוכל להמשיך לעשות כאוות נפשו והציבור בישראל אף לא יוכל לשמוע ביקורת על מהלכיו כי אותם אלי הון מחזיקים גם בכלי תקשורת, זאת סכנה גדולה לדמוקרטיה".

נעצור את התופעה"

יו"ר ועדת הכספים אמר עוד ל"גלובס" כי יתחיל לטפל בנושא מיד לאחר פגרת הקיץ של הכנסת, עם שובה לפעילות בחודש אוקטובר.

"אני מקווה שהממשלה אכן תקים ועדה ציבורית שתבחן את כל נושא הריכוזיות, ואז אנחנו נתייתר ונשתף פעולה עם הממשלה כנדרש", אמר. "אם היא לא תעשה כך ולא תקים ועדה, אנחנו, המחוקקים, הכנסת, נפעל, נדון ונבחן את כל הנושא הזה, נבקש המלצות ונעשה מה שביכולתנו לעשות כדי לעצור את התופעה של הריכוזיות במשק".