אובמה חושש מפוקס ניוז

התקינות הפוליטית הורסת את ממשל אובמה. ייתכן שהוא סתם לא אוהב להתלכלך. ואולי נמצאת בעוכריו אמונה תמימה שהתעלמות ממשטינים תגמד אותם, שממשל טוב, עם הישגי חקיקה מרשימים, הוא התשובה לכל פרופגנדה אופוזיציונית עכורה.

כך או כך, זו עובדה שהנשיא השחור הראשון בארה"ב נופל - או מפיל עצמו - בפחים שטומנת לו מכונת תעמולה ימנית ממומנת היטב, וממוקדת חזק במטרה אחת: לא עוד ממשל פרוגרסיבי, כמו זה של אובמה, שיוסיף לפרק תשתיות קונסרבטיביות, מבית מדרשה של איין ראנד, שממשלים רפובליקניים ניסו לקבע, במידות שונות של הצלחה. ואם צריך לשלוף לצורך זה את השד מבקבוק הגזענות האמריקני, אז שיהיה. זה נשק שתמיד מוכיח את עצמו.

וכך, ככל שממשל אובמה מצליח לממש יותר את הבטחות מסע הבחירות שלו, ככל שהוא מבקיע, פעם אחר פעם, את חומת ההתנגדות הבצורה של המיעוט הרפובליקני העוין, כך הוא מפחיד יותר את מתנגדיו מימין, שמגיבים בפיזור עוד מסמרים על האוטוסטראדה הנשיאותית. חוק התמריצים הכלכליים, חוק הרפורמות בשירותי הבריאות, חוק הרפורמות בשירותים הפיננסיים, ועכשיו, שומו שמים, עוד חוק לתשלום דמי אבטלה למיליונים שנפלטו ממעגל התעסוקה (או, בעגה של רפובליקנים מסוימים: עלוקות). ומה הלאה? פסל של לנין מול הבית הלבן?

פצצת הסירחון העכשווית שהטיל הימין הקיצוני היא קליפ וידיאו "ערוך" שמתיימר להראות פקידה שחורה זוטרה במשרד החקלאות, שירלי שרוד, מספרת לקהל שחור כיצד מנעה כביכול סיוע ממשלתי מחקלאי לבן שנקלע למצוקה. למעשה, כפי שהוכח מאוחר יותר, היא סיפרה כיצד עלה בידה להתעלות מעל מורשת העבר, כיצד הצליחה לחלץ את החקלאי ומשפחתו מפשיטת רגל. הקליפ מסלף המציאות, שיצא ממעבדתו של מחסל פוליטי ידוע בשירות הימין, נועד להכתים, שוב, את ממשל אובמה בגזענות הפוכה, כחלק מקמפיין שמטרתו להפחיד בוחרים לבנים מפני דמוקרטים רדיקליים, "אוהבי שחורים", ולשלול בכך לגיטימציה מכל ממשל דמוקרטי עתידי. המחסל כמעט הצליח אלמלא אותו איכר שנחרד לראות את העוול שנגרם למיטיבתו משכבר הימים ורץ לסי.אן.אן. להעמיד דברים על דיוקם.

למה זה חשוב? כי כמה שעות לאחר נפיחת הימין, פוטרה שרוד מעבודתה בממשל בשיחת טלפון. כך, סתם. ללא שימוע. ללא בדיקת העובדות, למרות זעקתה שנעשה לה עוול. והסיבה לחיפזון? מהמדיה אנו למדים, שהממשל חשש שהפרשה הזו תגיע לפוקס ניוז. אז עכשיו אנו יודעים מה באמת מפחיד את הבית הלבן, מה מדיר שינה מעיני מנהיג העולם החופשי: כמה נאדות נפוחים בערוץ ימני, ששם לו למטרה להרוס את ממשלו.

אובמה ושר החקלאות אמנם התנצלו בריש גלי על העוול שנעשה לפקידה והציעו לה משרה חדשה, מכובדת יותר, לאחר שהאמת יצאה לאור. אבל מה שמטריף את תומכי אובמה היא השאלה: למה לעזאזל מתיר נשיא ארה"ב למנגנון פרופגנדה ימני, שמתחפש לערוץ טלוויזיה לגיטימי, לקבוע את האג'נדה הציבורית בלי להשיב מלחמה שערה? למה הוא שתק עד עכשיו? למה הוא מגיש את הלחי השנייה, שוב ושוב, לסוטרי הימין? ואיפה רם עמנואל, שהיה אמור להיות הפיטבול של הממשל, כאשר באמת צריך אותו?

ישראלים אוהבים לאהוב את ערוץ פוקס ניוז מפני שהוא נתפס כפרו-ישראלי (ולא חשוב שלפני כמה שנים הוא רץ עם "סקופ", שלפיו חברות טכנולוגיות ישראליות כאמדוקס פתחו "דלתות אחוריות" במאגרי מידע של סוכנויות מודיעין אמריקניות). אבל האהבה הזו אינה יכולה להכשיר מנגנון פרופוגנדיסטי, שטען כי רפורמת שירותי הבריאות של ממשל אובמה תכונן "ועדות מוות" שיישללו טיפולים יקרים מ"הסבתא שלך" או שאובמה אינו זכאי להיות נשיא מפני שהוא נולד מחוץ לארה"ב, בלי לספק בדל הוכחה.

פוקס ניוז הוא ערוץ החדשות הנצפה ביותר בארה"ב (זה כמובן יחסי: הוא מתגמד ליד שידורי החדשות של הרשתות הגדולות), אבל הוא אינו יכול להיקרא ערוץ חדשות אם הוא מעסיק מישהו כמו גלן בק, "הליצן הבכיין", שמדי ערב מפזר פנינים כמו: תפיסת הצדק החברתי שמעוגנת בנצרות וביהדות אינה אלא תווית למרקסיזם; האוצר האמריקני מוכר אג"ח אוצריות בשוק השחור; והחלטה של אובמה להקים כוח ביטחון אזרחי משולה ל"מה שעשה היטלר עם האס.אס".

מזה אובמה פוחד?