ג'נרל אלקטריק: ההזדמנות שצמחה מהמשבר

ג'נרל אלקטריק (סימול: GE) היא קונגלומרט ענק, שחולש על מגוון רחב של פעילויות המחולקות לפעילות תעשייתית ופעילות מימון ברחבי העולם.

החברה החלה את דרכה לפני יותר מ-130 שנה כסדנת היצירה של הממציא תומס אדיסון. לאורך כל שנות פעילותה היא הסתמכה על מחקר ופיתוח, החל ממנורת הליבון הראשונה, הקמת תחנת הכוח המרכזית הראשונה ופיתוחים והמצאות רבות שעזרו לאנושות להתקדם ולהתפתח.

מקומה של החברה בהיסטוריה לא מוטל בספק, אבל בשנת 2008, עם בוא המשבר הפיננסי הגדול, היא נתפסה בלתי מוכנה, בעיקר עקב הגידול בחטיבה הפיננסית שלה.

חטיבה זו, שהתרכזה במתן אשראי לעסקים וליחידים, השפיעה לרעה על איתנותה הפיננסית של החברה, וגרמה למשקיעים לפקפק ביכולת שרידותה GE כולה. למרות השקעתו של וורן באפט במניית GE באוקטובר של אותה שנה, המשיכה ההידרדרות במניה, ונעצרה רק בשפל של פחות מ-7 דולר, בתחילת מארס 2009.

כיום, לאחר שהמניה השלימה זינוק של יותר מ-100% מהתחתית, מעניין לבדוק מה השתנה בפעילותה והאם המחיר שלה עדיין אטרקטיבי להשקעה. לאחר ש-GE הבינה את חומרת המשבר היא החלה בתוכנית התייעלות תוך התרכזות בייצור תזרים מזומנים גבוה והורדת המינוף, שנוצר בעקבות פעילות תחום המימון.

במהלך 2009 ובחציון הראשון של 2010 ניתן היה לראות כי החברה עומדת באבני הדרך של התוכנית, כשיחס החוב להון ירד מרמה של 7 לרמה של 5, החברה הצליחה לגלגל חובות שהגיעו לפירעונם ללא בעיה, תוך כדי הורדת החוב החוץ בנקאי הקצר מרמה של למעלה מ-100 מיליארד דולר בסוף 2007, לפחות מ-50 מיליארד דולר בסוף המחצית הראשונה של השנה.

GE לא מספקת תחזית להמשך, אבל היא בהחלט מרגישה שהפעולות שביצעה במהלך 18 החודשים האחרונים, ביחד עם המשך התייצבות הכלכלה, יביאו אותה להמשך השיפור ברווח למניה. בנוסף, ההתרכזות בייצור מזומנים יאפשרו לה להמשיך ולהשקיע את הונה במטרה להשיא ערך לחברה.

בשורה התחתונה אנו בהחלט מרגישים בנוח עם התמחור הנוכחי של החברה, ומצפים להמשך השיפור בתוצאותיה בטווח הבינוני.

אריאל קורינלדי, אנליסט ראשי ביובנק