מסתמן: ועדת הכלכלה תתמוך בשילוב גורמים פוליטיים בתהליך מינוי מועצת רשות השידור

יו"ר ועדת הכלכלה אופיר אקוניס יפתח לדיון את אופן מינוי מועצת רשות השידור. לאחר ניתוק חוק רשות השידור מחוק ההסדרים יבקש אקוניס לערוך שינוי באופן מינוי חברי מועצת רשות השידור החדשה ומסתמן כי יתמוך בשילוב גורמים פוליטיים בתהליך מינויים. אקוניס מתנגד להעמדת שופט בראש וועדת האיתור לחברי המועצה.

בכוונת אקוניס, לדבריו, לקיים דיון נרחב בסוגיית מינוי חברי מועצת רשות השידור, על-פי החוק החדש ולזמן חברי כנסת וגורמים אחרים שיביעו את דעתם באשר לאופן שבו ראוי לדעתם למנות את אותו דירקטוריון מצומצם שיתווה את פעילות ומדיניות רשות השידור החדשה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנכ"ל משרדו אייל גבאי התבטאו בעבר נגד העמדת שופט בראש ועדת האיתור, מהלך שאמור היה להפריד לחלוטין את הפוליטיקאים מרשות השידור.

על-פי החוק, כפי שהוא היום, חברי ועדת איתור ימליצו לחברי הממשלה על 27 אישי ציבור, מהם תבחר הממשלה 15 שישמשו חברי המועצה המצומצמת של רשות השידור. ועדת האיתור גם תמליץ למועצה על דמותו של יו"ר רשות השידור, אולם הממשלה תהיה זו שתאשר את ההמלצה. כמו כן, הוחלט כי חברי הדירקטוריון יהיו אלה שימנו את מנכ"ל רשות השידור.

עם זאת, אקוניס אומר בתגובה, כי עדיין לא גיבש את עמדתו לחלוטין בנושא זה אולם ברור כי "ועדה בראשות שופט היא דבר שאינו בא בחשבון. לא יכול להיות שרשות השידור פועלת מכוח חוק מ-1965 שאפילו לא עסק אז בטלוויזיה. אני רוצה לשמוע את עמדות הקואליציה והאופוזיציה בנושא".