גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הגנה בשלט רחוק: כך תעקבו אחרי ילדיכם באינטרנט

ניטור של שיחות הצ'אט מאפשר לעקוב אחר הסכנות האורבות לילדים ברשת - ולהגן עליהם מפני פדופיליה, תכנים אלימים והונאה ■ "גלובס" בודק מה כוללות התוכנות החדשות

כמות השעות שמבלה כיום בן-נוער ממוצע מול מסך המחשב אמורה להטריד כל הורה, אולם נדמה כי מדובר באחד הנושאים המודחקים ביותר - אם לשפוט על-פי האחוז הזניח יחסית שדואג לטפל בבעיה. לא במקרה יצא לאחרונה איגוד האינטרנט הישראלי בקמפיין פרסומי משותף עם ערוץ הילדים, המדריך ילדים ובני-נוער להתנהגות זהירה ברשת - בפייסבוק, בפורומים ובשיחות מיידיות; על רקע הכותרות התכופות מדי בענייני פדופיליה ברשת ונתונים מדאיגים של חשיפה לתכנים פוגעניים, מדובר במהלך מתבקש.

אבל לא רק פדופיליה מהווה איום (רציני למדי) על ילדים במרחב האינטרנטי: גם תופעת הבריונות ברשת (CyberBullying) מצד חברים לכיתה הוכרה לאחרונה במחקר בריטי נרחב כבעייתית במיוחד, וגם ניצול ילדים לשם הונאות אשראי אינו דבר מופרך.

"אחוזים בודדים מכלל לקוחות האינטרנט דואגים בפועל לבטיחות הגלישה של ילדיהם", אומרת רויטל בן-שחר, מנהלת תחום אינטרנט ב-012 סמייל. "הנושא לא נמצא מספיק במודעות, אנשים מדחיקים אותו יותר מביטוח ופוחדים מהטכנולוגיה, למרות שהיא פשוטה ולא דורשת שום ידע מעבר לפתיחת אי-מייל. העלות כל-כך מינורית באופן יחסי לתועלת, לא היא החסם".

"על-פי נתונים רשמיים, כ-67% מההורים מאפשרים לילדיהם לגלוש ללא הגבלת זמן", אומר קובי הקר, מנכ"ל אינטרנט רימון, "53% מההורים אינם מתעניינים בגלישה של ילדיהם, וכ-62% מהילדים אינם משוחחים עם ההורים על הגלישה ברשת. רק ב-18% מהבתים פועלת תוכנת סינון אתרים".

כל חברות האינטרנט, למעט אקספון, מציעות כיום שירותי סינון אתרים בדרגות משתנות על-פי בחירת ההורים, בתשלום קבוע שנע בין שקלים בודדים לעשרות בודדות מדי חודש. אבל סינון מסוג זה אינו בהכרח פתרון אידיאלי במציאות של היום.

"יש היום מודעות לבעיה", אומר גורם בשוק, "אבל אין מודעות לפתרונות מורכבים. ההורים מבצעים במקרה הטוב חסימה כללית של אתרים או של תוכנות, מה שיוצר סוג של אנטי אצל הילדים, שכבר מוצאים דרכים חלופיות לגלוש איפה שהם רוצים".

על רקע זה בולט עכשיו המעבר לגישת אבטחה שונה - מסינון פסיבי, כזה החוסם באופן מוחלט לאתרים ולשירותים, לניטור אקטיבי של שיחות בזמן אמת תוך התראות להורה בעת הצורך.

מספר מוצרים חדשים בתחום יצאו לאחרונה: הבולטים שבהם הם שירות ניטור הצ'אטים של אינטרנט רימון, שאמור לזהות הקשרים מורכבים במהלך השיחה, והשירות המקביל של אורנג' שמאפשר דרכי פעולה מיידיות ומגוונות להורים. גם ב-012 מציעים ניטור ברמה גבוהה יחסית, שאינו מסתמך על בנק מושגים מצומצם שמזינים ההורים, כפי שנעשה בבזק בינלאומי וב-013 נטוויז'ן.

אמון הדדי

חשובה לא פחות סוגיית השקיפות בין ההורה לילדיו ומציאת האיזון בין דאגה לשלומם ושמירה על תחושת אמון ואחריות: בעוד תוכנות מסוימות מבצעות את פעילותן במכוון באופן גלוי, אחרות יכולות להיות מותקנות באופן סמוי - ללא ידיעת הילד. אולם להורים מומלץ ליידע את ילדיהם בכל מקרה על קיומה של בקרה, תוך הדגשת הגבולות וכמובן הסכנות הפוטנציאליות.

גם רמת המידע אליו נחשף ההורה משתנה: בעוד חלק מהתוכנות חושפות בפני ההורה במלואן את השיחות של ילדיו עם ילדיהם, ואף מספקות מעקב מלא אחר נתוני גלישה - במקרים אחרים נשמרת פרטיות הילד במידת האפשר, ולעיני ההורה מובאים רק מקטעי שיחה בעייתיים.

מעניין יהיה לראות כמה זמן יחלוף עד שתוכנות ניטור דומות יוצעו גם עבור מכשירי הסלולר - שנכון להיום, מהווים סכנה ברורה ומיידית בכל הנוגע לנגישות לאינטרנט.

אילו תוכנות סינון אקטיביות מציעות כיום החברות?

אורנג' - chat SOS: פתרונות מגוונים

התוכנה מורדת מאתר החברה ומותקנת באופן סמוי על המחשב - מודעות הילד לניטור השיחות תלויה בהורה. ההורה מגדיר קטגוריות להתראה (מין, אלימות, נטיות אובדניות, סמים, אלכוהול וכו') ופרטי התקשרות, את גיל הילד ואת רמת הבהילות של ההתראות (בכל הופעה של ביטוי "חשוד" או רק עם התפתחות השיחה, למשל). ניתן גם להכניס מילים ספציפיות כמו כתובת וטלפון של הבית. השירות, מסבירים בחברה, בנוי על אלגוריתם חכם שאינו מנטר מילים גסות בהכרח - אלא רק על-פי הקשרים בעייתיים.

ומה במקרה של אזעקת אמת? ההורה מקבל SMS, וניתנת לו האפשרות להיכנס לאתר ולראות את המקטע הרלוונטי מהשיחה (לא את כולה, לשמירה על פרטיות הילד). בשלב הזה עומדות לרשותו 3 אפשרויות: הקפצת הודעה למסך של הילד, עם התראה כללית או עם טקסט אישי, סגירת הצ'אט או כיבוי אוטומטי של המחשב.

אינטרנט רימון - safe chat: ניתוח חכם

בחברה מתגאים במערכת בינה מלאכותית היודעת לזהות הקשרים ברמה גבוהה: "הפתרון שפותח אצלנו מבוסס על אלגוריתמים שמזהים דפוסי שיחה ולא רק מילים אסורות", אומר המנכ"ל קובי הקר. "אצלנו לא תיחסם אמירה כמו 'זה סרט בן זונה' או 'ראית אתמול סקס והעיר הגדולה?', אלא רק שיחה שתכלול הצטברות של מילים מסוכנות בדפוס מסוים. המשמעות היא שהילדים לא מרגישים שההגנה הזאת חוסמת אותם משיחות מקובלות עם החברים, ולכן הם לא מחפשים דרכים אחרות - כמו גלישה אצל חברים לא מוגנים".

יש לציין כי הניטור גלוי: בתחילת כל שיחה מופיעה בפני המשתתפים הודעה ולפיה קיימת בקרה על תוכן השיחה. כשמופעלת התראה, השיחה נקטעת מיידית. למרות הניטור היא אינה מוקלטת או נחשפת להורה במלואה. השירות פועל כרגע רק על תוכנות מסנג'ר, icq ופייסבוק ואמור להיות מורח בבהמשך לכל סוגי הצ'אט.

012 סמייל - שירות בקרה והתראות: מאגר מתחדש

"השירות לא מתעסק בסינון אתרים, אלא באינטראקציות עם אנשים", מסבירה רויטל בן-שחר, מנהלת תחום אינטרנט בחברה. "לטכנולוגיה אין בינה אנושית, אבל מסירה של הכתובת למשל תמיד תקפיץ התראה. כך גם אמירות מדאיגות כמו 'לא אכלתי כבר חודש' או 'בא לי למות'. אנחנו נמצאים באינטרנט, לומדים את השטח, מכירים את הסלנג של הנוער לצד שיטות של פדופילים. הטכנולוגיה כבר קיימת, והידע מתעדכן; ביטויים חדשים נכנסים, ואחרים שאובחנו כהתראות-שווא מוצאים את דרכם אל מחוץ למאגר".

ההתראה נשלחת באמצעות מייל או מסרון, והטיפול בעקבותיה נתון לשיקול ההורה.

013 נטוויז'ן - מסננט: ההורים מגדירים

במסגרת שירות סינון תכני האינטרנט, במסגרתו נסרק כל דף אינטרנט ומסווג על בסיס תוכנו, נעשה גם ניטור ברמה בסיסית של שיחות מסרים מידיים במסנג'ר וב-icq, על-פי בחירת קטגוריה לסינון שמתבצעת על-ידי ההורים.

במקרה של שימוש במושגים הם מצונזרים על-ידי כוכביות. השירות מאפשר הפקת דו"חות גלישה יומיים והגבלת זמן הגלישה.

בזק בינלאומי - IKEEPER PLUS: צנזורה בשחור

מלבד האפשרות לחסום מראש כניסה לצ'אט, ניתן ב-014 לסנן צ'אט און ליין על-פי הגדרות שההורה קבע מראש: הן סינון מילים וביטויים והן סינון אנשים (נוסף להגבלת זמן הגלישה בצ'אט).

במקרה של שימוש בביטויים הבעייתיים, ניתן לבחור בשתי אפשרויות: השחרה מיידית של הטקסט בשיטת הצנזורה המסורתית, או חסימה של הצ'אט ברגע בו מופיעה המילה. ההורה מקבל התראה אישית למייל שלו. השירות מגיע במגוון שפות. ההורה יכול להפיק דו"ח יומי, שבועי או חודשי על פעילות הילד באינטרנט.

דברים שלא ידעתם על גלישת בני-נוער באינטרנט

* 80% מבני הנוער גולשים באינטרנט; רובם גולשים יותר מ-6 שעות בשבוע. ישראל עומדת במקום השני מ-40 מדינות מערביות מבחינת היקף גלישת תלמידים.

* 60% מבני 9 עד 18 נחשפו לפורנוגרפיה ברשת, 45% נחשפו לתמונות זוועה, ו-24% נחשפו לאתרים המפיצים מסרי שנאה ושטנה. לא מעט מהם מודים כי עשו זאת בכוונה.

* 53% מההורים רואים באינטרנט מקום לא בטוח: 85% מהם מודאגים מחשיפה למין באינטרנט, ו-81% מודאגים מחשיפה לאלימות.

* 16% מההורים יודעים שילדיהם כבר נחשפו בעבר לפורנוגרפיה באינטרנט. עם זאת, 67% מכלל ההורים מאפשרים לילדיהם גלישה ללא הגבלה.

* 82% מההורים לא התקינו תוכנות אבטחה או בקרה על הגלישה הביתית - כלומר, רק ב-18% מהבתים פועלת תוכנת סינון אתרים.

(מקור: מרכז המחקר והמידע, כנסת ישראל, ינואר 2010)

5 טיפים כיצד להגן על הילדים מפני חשיפה לתכנים פוגעניים ברשת

מאת קובי הקר, מנכ"ל אינטרנט רימון:

1. מעקב בסיסי: עליכם ליזום שיחה מסודרת עם הילדים מעת לעת בנושא, לוודא שאתם מכירים את שימושיו המרכזיים של ילדכם ברשת ולקבוע איתו כללים לגלישה.

2. לוח זמנים: ניתן ומומלץ להשתמש באמצעים טכנולוגיים לשם קביעת 'מערכת שעות' לגלישה הביתית. באמצעות מערכת כזו ניתן לקבוע שעות בהן לא תתאפשר גלישה כלל, או שעות בהם ניתן יהיה לגלוש לאתרים מסוימים בלבד.

3. מיקום גיאוגרפי: הציבו את המחשב במקום מרכזי בבית, כאשר המסך חשוף ופונה למרכז החדר, ולא בחדרי הילדים מאחורי דלת סגורה.

4. חברות בזהירות: עם פתיחת חשבון הפייסבוק הסבירו לילדכם אודות הגדרות הפרטיות ברשת החברתית ובצעו אותן יחד. ודאו כי רק חברים מורשים יוכלו לראות את הפרסומים.

5. חלוקת אחריות: הסבירו לילדים מהם המקרים החורגים מן המקובל, ממה עליהם להיזהר ועל מה כדאי לדווח למבוגר - אך אל תשאירו את האחריות כולה עליהם: השתמשו באמצעי האבטחה שמציע ספק האינטרנט שלכם.

11

עוד כתבות

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ''לית מרכז המו''פ של AT&T בישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

סגנית נשיא AT&T העולמית: שלושה אנשים יושבים בחדר וממציאים מוצר שנוגע במיליוני אנשים - זה התבלין הסודי שלנו בישראל

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המו"פ של AT&T בישראל, אמרה בכנס TECH IL של גלובס כי מה שייחודי בדנ"א של ההייטק הישראלי הוא "הפיוז'ן שקיים פה בין סטארט-אפים לחברות גדולות, החינוך לטכנולוגיה, המיקס של חוש הישרדות ומנהיגות שמפתחים בצבא"

גיל שויד / צילום: גלובס

גיל שויד על הפרישה מתפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט: "לא מתחרט על כלום, רוצה לבנות את המוצר הבא"

"אני גאה שצ'ק פוינט תמיד הייתה יציבה, לא הייתה שנה אחת שלא הרווחנו", כך אומר גיל שויד, מנכ"ל חברת הסייבר צ'ק פוינט ב-31 השנים האחרונות, בשיחה עם עורך ההייטק של גלובס, אסף גלעד, בכנס TECH IL של גלובס ● על השפעות המלחמה אומר שויד כי "הנזק המקומי הוא לא הבעיה, אלא הנזק שייגרם לטווח רחוק"

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

המתקפה האיראנית יצרה "פקק" בנתב"ג: זה הפתרון של משרד התחבורה

בימי שגרה אין המראות מנתב"ג בשעות הלילה המאוחרות ● בליל המתקפה האיראנית המרחב האווירי של ישראל נסגר, ולמרות ביטולי הטיסות הרבים, עם חידוש הטיסות לישראל וממנה נוצר פקק ● במשרד התחבורה הנחו על פתרון ליומיים הקרובים

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל / צילום: כדיה לוי

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל: "המלחמה הציבה את ההייטק הישראלי בפני דברים שלא ראו קודם"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל, אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כלי הבינה המלאכותית מנוצלים היטב על ידי יזמים ישראלים ● בהתייחסו למלחמה בישראל סיפר: "במהלך המלחמה ציפינו לראות האטה, אבל נהפוך הוא - ראינו עלייה בקצב הבקשות לתכנית"

מנכ''לית בול מסחר, אדוה עשור / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

המנכ"לית שתקבל מיליונים בזמן שמחזיקי האג״ח יחטפו תספורת

שנה לאחר קריסתה הפתאומית של חברת האשראי החוץ-בנקאי, חושף מתווה הסדר החוב שלה כי מחזיקי האג"ח צפויים למחוק עשרות מיליוני שקלים ● מי שצפויה להוביל את ההסדר היא מנכ"לית בול מסחר, אדוה עשור, שתזכה לתגמולים המוערכים בכ-5 מיליון שקל בתקופת ההסדר

אנדרו אביר, המשנה לנגיד בנק ישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

המשנה לנגיד בנק ישראל: "לשקל הדיגיטלי תהיה השפעה על התחרות בבנקים"

אנדרו אביר אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כי בשבועות הקרובים בנק ישראל יוציא לדרך פרויקט טכנולוגי משמעותי, כחלק מתהליך בחינת ההיתכנות להנפקת מטבע דיגיטלי ● לפי התוכנית של בנק ישראל, "השקל הדיגיטלי יהיה פלטפורמה לחדשנות"

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

איזי ג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את הטיסות לישראל עד סוף אוקטובר

אתמול הודיעה איזי ג'ט על השהיה זמנית של הפעילות לתל אביב וממנה עד 21 באפריל, אולם כבר אמש באתר החברה לא היה ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר. כעת הגיע האישור הרשמי ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

מייסדי חברות Ermetic, Snappy ו-Pecan, שדורגו בעבר / צילומים: איל יצהר, אלעד מלכה

רווח במקום צמיחה: תובנות מהסטארט־אפים המבטיחים של השנים הקודמות

לקראת חשיפת 10 חברות הסטארט־אפ המבטיחות של גלובס לשנת 2024 ביום חמישי הקרוב, בדקנו מה אפשר ללמוד מחברות שדורגו פה בעבר וכעת מתמודדות עם מציאות שונה בחוץ ● "המשקיעים נוהרים להשקעה במספר מצומצם יותר של חברות, אך בעלות איכות גבוהה יותר"

דני בן עטר, מנכ''ל משותף אינטל ישראל, אורי פרנק, סגן נשיא להנדסה, Google Cloud, עמית קריג, מנהל מרכז הפיתוח של אנבידיה בשיחה עם אסף גלעד / צילום: תמר מצפי

העתיד, השכר והאם מדובר בבועה? מנהלי חברות השבבים הגדולות מדברים על התחום הלוהט

דני בן עטר מאינטל ישראל, אורי פרנק מגוגל קלאוד ועמית קריג מאנבידיה, שוחחו בכנס TECH IL של גלובס על תפקידה של ישראל במפת תעשיית השבבים העולמית ובתחום ה-AI ● איך הם מתווכים את המלחמה להנהלות הגלובליות, איך מטפחים טאלנטים מקומיים ואיך מצמצמים את הדומיננטיות של המזרח הרחוק, כדי להימנע ממשבר כמו זה שפרץ בקורונה?

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

האם הממשלה הנוכחית בלמה את הכניסה של פועלים מעזה?

השר מירי רגב טענה כי הממשלה הקודמת הכניסה פועלים מעזה. אך כך גם ממשלתה שלה ● המשרוקית של גלובס

השופט בדימוס ד''ר עדי זרנקין / צילום: פאול אורלייב

בן הבורר הוא בכיר בחברה מתחרה - האם זו עילה לפסילתו?

ביהמ"ש דחה את בקשת קבוצת סיגמא לפסול את הבורר ד"ר עדי זרנקין, שופט בית המשפט המחוזי בדימוס, בשל טענה לחשש לניגוד עניינים, מאחר שבנו מכהן כבכיר ומחזיק במניות של חברה מתחרה לחברה שבלב המחלוקת

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

אלטשולר בצמרת, מיטב בתחתית: אפיקי ההשקעה שמאחורי התשואות

לאה פרמינגר, סמנכ"לית ההשקעות החדשה של בית ההשקעות אלטשולר שחם, שחזר להצטיין בכל המסלולים: "החשיפה למניות פיננסים באירופה שיחקה לטובתנו" ● גם מור בלט לחיוב ברבעון, ואילו מיטב בתחתית ● מעל לכולם - הביצועים של מסלולי ה-S&P 500 שהניבו תשואה רבעונית של 12%

כנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

הסטארט־אפים הישראלים ממשיכים להוביל קדימה

כנס TECH IL של גלובס התקיים בהצלחה, בהשתתפות בכירים רבים מהתעשייה, ממשרדי הממשלה ורגולטורים מובילים ● הכנס הוכיח שדווקא בימים מאתגרים אלו, קהילת ההייטק הישראלית ממשיכה לשגשג, ליזום ולהוביל קדימה

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 capital וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג' בשיחה עם מיטל ויזברג / צילום: תמר מצפי

"הסנטימנט העולמי לא לטובתנו": שתי משקיעות ההייטק הבולטות בישראל מסבירות איך לגייס כסף באמצע המלחמה

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 Capital, וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג', התייחסו בכנס TECH IL של גלובס לירידה בהיקף ההשקעות בהייטק בצל המלחמה ● פירון: "לאורך השנה-שנתיים הקרובות יש סיכוי שנראה משקיעים יוצאים מכאן" ● מרידור: "יש גם קולות בעדנו, משקיע אמר לי שהחברות הישראליות הן הכי טובות בפורטפוליו שלו"

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

הבורסה ננעלה בירידות; מדד הבנקים ירד ב-1.2%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● התנודתיות החריגה בשווקים לאור המתיחות בין איראן לישראל ממשיכה, וגם בשאר העולם אי הוודאות מורגשת ● אי.בי.אי מתייחסים לזינוק באגרות החוב הממשלתיות: "ניתן לנצל את עליית התשואות להארכה הדרגתית של מח"מ התיק" ● מדד המחירים לצרכן הפתיע לרעה, והסיכויים להפחתת ריבית הולכים ומתרחקים ● לאומי: "התנודתיות תימשך, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור"

מטוס של EasyJet / צילום: Shutterstock

איזיג'ט מבטלת טיסות עד סוף אוקטובר: איזה קווים יושפעו במיוחד?

ענקית הלואו קוסט רק החזירה פעילות לישראל, ותוך שבועיים ביטלה את כל הטיסות לארץ עד סוף אוקטובר ● המהלך צפוי להשפיע על כ־100 אלף נוסעים, שלדברי החברה יקבלו החזר כספי ● בשוק מעריכים כי הנפגעים העיקריים יהיו הקווים למערב אירופה

שר המשפטים יריב לוין, יו''ר הוועדה לבחירת שופטים / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

המערכת קורסת תחת העומס, אבל הוועדה לבחירת שופטים לא מינתה שופטים

למרות שהייתה אמורה למנות שופטים לבתי המשפט המחוזיים בתל אביב, מרכז ולבית משפט השלום בירושלים, הוועדה לבחירת שופטים התכנסה אך לא בחרה שופטים חדשים ● השופטים בישראל דנים בעשרות ומאות תיקים בו זמנית, ובינתיים בתי המשפט נותרים במחסור גדול של שופטים וקורסים תחת העומס, כך שהציבור נפגע

גבול לבנון / צילום: ap, Hassan Ammar

28 שיגורים לעבר הצפון תוך שעה, ללא נפגעים

שלושה נפצעו מפיצוץ שני כטב"מי נפץ בבית הלל, בלבנון דיווחו על הרוגים בתקיפת רכבים בדרום המדינה ● באיראן נערכים לתקיפה ישראלית, ומזהירים: "אנחנו מוכנים להשתמש בנשק שמעולם לא השתמשנו בו" ● פיקוד צפון תרגל מעבר משגרה לחירום "במתכונת פתע" ● איזיג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את כל הטיסות לישראל עד אוקטובר ● עדכונים שוטפים