איך זה שכוכב אחד נופל

איליק רוז'נסקי, הנדל"ניסט של יצחק תשובה, הוא אחד מסממני בועת הנדל"ן של משבר האשראי האחרון. הקיבוצניק לשעבר, שהיה בצעירותו רכז ענף הבננות בקיבוץ מסדה, עלה לגדולה לאחר שתשובה החליט לפתח את פעילות הנדל"ן של קבוצת דלק באירופה.

ההתחלה של דלק נדל"ן ושל רוז'נסקי, מנכ"ל החברה, היתה מבטיחה. החברה החלה לרכוש נכסים מפה עד הודעה חדשה, הגאות במחירי הנדל"ן עשתה רק טוב למאזניה ולשווייה וכן לכיס הפרטי של רוז'נסקי, שהיה לאחד השכירים המתוגמלים במשק הישראלי. די במקרה - ובסיוע משבר האשראי - התפוצצה הבועה ששמה "איליק רוז'נסקי", ונסיגת דלק נדל"ן מרכישת הענק של נכסי ילמולי השווייצית היתה לסיכה הראשונה שנתקעה בה. תדמיתם של רוז'נסקי ושל תשובה ניזוקה ולכולם היה ברור כי מדובר רק בעניין של זמן עד שרוז'נסקי יפנה את לשכתו.

ואכן, לפני כשנה פרש רוז'נסקי מתפקידו ונותר לכהן בחברה כיועץ בחצי משרה עם תנאי שכר מפנקים לא פחות מאלה שנהנה מהם בשבתו כמנכ"ל. רוז'נסקי החל לפתח קריירה שנייה (רכש את גרעין השליטה בשלד הבורסאי גאון נכסים עם שלמה שמלצר), אך ההריסות שהותיר אחריו בחברת דלק נדל"ן דלקו אחריו.

איליק רוז'נסקי חשוד שניפח את שווי נכסי החברה באנגליה, שבה התרכז עיקר פעילותה, וגם אם חשדות אלו יתבררו בסופו של דבר כחסרי בסיס, תדמיתו של אחד האנשים העשירים בארץ ואחד המנכ"לים הכי מתוקשרים נפגמה קשות. ספק אם המנכ"ל שכוכבו דרך בתחילת דרכו יוכל לשחזר בעתיד את ימי התהילה שלו.