תקשורת עקרון ההדדיות

האם חנוך דאום, מקורבו של נתניהו, קורא את העיתון שהוא כותב בו?

חנוך דאום הוא עיתונאי. חנוך דאום הוא גם ידידם האישי של ראש הממשלה נתניהו ושל רעייתו שרה. זה לא סוד. זה גם לא סוד שבמסגרת הטורים שמפרסם דאום מדי שבוע במוסף לשבת של ידיעות אחרונות, הוא מנתח אירועים ואישים פוליטיים, ללא גילוי נאות, ולרוב מצדד במהלכיו של ראש הממשלה נתניהו ותוקף את יריביו.

כך היה גם בשבוע שעבר. דאום לעג לחבר הכנסת כרמל שאמה על כך שמחה נגד החלטת נתניהו שלא למנותו ליו"ר ועדת הכלכלה (בניגוד להבטחתו). בין השאר דאום לעג לטענת שאמה שלפיה מינויו סוכל בשל יציאתו נגד בעלי הון, בהסתמך על כתבה שפורסמה במוסף "7 ימים". הנה חלק ממה שכתב בנושא: "לא נטריח כעת בפרטי הכתבה ההיא, רק נאמר כי: א. שאמה מתואר שם כמי ששקוע עד צווארו בקידום אינטרסים של בעלי הון. ב. שאמה מעולם לא תבע את העיתון על הוצאת דיבה בעקבות הכתבה". במילים אחרות: פוליטיקאי שלא תובע עיתון שהשמיצו, כמוהו כמודה בהשמצות.

צחוק הגורל הוא שבאותו יום בדיוק פרסם אותו מוסף 7 ימים תחקיר על פוליטיקאי אחר, בנימין נתניהו שמו. זה לא היה התחקיר הראשון שפורסם שם בעניינו בתקופה האחרונה; קדמו לו בשנתיים האחרונות שניים ביקורתיים במיוחד. לא נטריח כעת בפרטי הכתבות, רק נאמר כי: א. נתניהו מתואר בהן כמי שמקבל החלטות שלא בהתאם לטובת הציבור אלא בהתאם לאינטרסים של בעלי הון המקורבים אליו או מיוצגים על-ידי מקורבו הפרקליט, תוך התעלמות מהאיסור על פעולה בניגוד עניינים. ב. נתניהו מעולם לא תבע את העיתון על הוצאת דיבה בעקבות הכתבות הקודמות (וטרם הודיע על הגשת תביעה בעקבות הכתבה האחרונה). ג. על כך מעדיף דאום, מסיבותיו, שלא לכתוב.