קרדיט סוויס: המרוויח העיקרי מתוכנית ה'פד' - מגזר הסחורות

כלכלני הבנק השוויצרי מעדיפים את הנחושת, וממשיכים לתמוך בעליית הזהב ■ בסוף 2010 תרשום הנחושת זינוק שנתי של 42% ל-7,373 דולר לטון ובשנה הבאה תעלה עוד 10%

לקראת הודעתו הצפויה של יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, על סבב שני בתוכנית ההקלה המוניטרית למשק האמריקני, מוציאים בקרדיט סוויס סקירה מיוחדת המבקשת לסמן מראש את הנהנה העיקרי ממהלכיו של הבנק המרכזי - מגזר הסחורות.

בשורה התחתונה מציינים הכלכלנים כי ברננקי יעשה כל שביכולתו על מנת להרים את הכלכלה האמריקנית חזרה על הרגליים ולהוריד את שיעור האבטלה במשק האמריקני, העומד כיום על 9.6%, לעבר הרמה לה הוא מחויב של 5%-6%. זאת, גם אם הדבר יהיה כרוך בהמשך הותרת הריבית ברמת השפל בה היא מצויה כיום.

בהנחה כי ציפיות הצמיחה והאינפלציה בארה"ב לא ישתנו בטווח הזמן הבינוני, ימשיכו הסחורות ליהנות מהשילוב התומך של דולר חלש ועלייה בביקושים (בייחוד מסין). הסחורות הקשורות לבנייה ולייצור בתעשייה הגלובלית הן שימשכו מעלה את הסקטור, כאשר הסחורה המועדפת על כלכלני קרדיט סוויס היא הנחושת. בנוסף, צפויות ליהנות מהמגמה לטענתם גם סחורות הקשורות בניידות, כאשר הכוונה היא לא לנפט עצמו אלא לתוצריו כגון דלק ודיזל.

"הנחושת נהנית מהשקעה של נכסים שאינם נזילים, היא בעלת מלאי נמוך, ולכן הביקושים עבורה עשויים להביא לאפסייד במחירה", ציינו הכלכלנים בסקירה. למעשה, צופים בקרדיט סוויס כי הנחושת תפגין את העלייה החדה ביותר, ובסופה של 2010 תרשום זינוק שנתי של 42% ל-7,373.59 דולר לטון. לגבי השנה הבאה, צופים בבנק ההשקעות עלייה נוספת של 10% למחיר של 8,215 דולר לטון נחושת.

עדיין ייתכן סנטימנט שלילי לזהב

ומה לגבי הזהב? העליות ימשיכו, אך לא באופן חד כמו בנחושת. חוסר הוודאות וסביבת הריביות הנמוכה צפויים להמשיך ולתמוך בזהב בטווח הבינוני, ומעל לכל - הקורלציה לדולר היא זו שתמשיך לדחוף מעלה את הזהב, כאשר מטבע אמריקני חלש ימשיך להטות כספים לעבר סחורה זו.

עם זאת, בטווח הקצר, בתקופה הקרובה שלאחר ישיבתו הצפויה של הפד, חוששים בקרדיט סוויס כי הזהב יחווה סנטימנט שלילי מול הדולר, שאף עשוי להתעצם אם הודעת הבנק המרכזי לגבי היקף הרכישות תהיה מאכזבת.

למעשה, צופים הכלכלנים כי הזהב יסכם את 2010 ברמה של 1,194.17 דולר לאונקיה - עלייה שנתית של 23%, כשתחזיתם לשנה הבאה היא עלייה שנתית של 6% בלבד לאזור ה-1,265 דולר לאונקיה.