תקשורת חשבונאות יצירתית

ב-ynet עושים הכול כדי לא להזכיר את השם המפורש קשת

על היעדר החיבה המופגן בין קבוצת ידיעות אחרונות לבין זכיינית ערוץ 2 קשת נכתב לא פעם, כולל במוסף זה. בין הטענות שעלו הייתה גם הטענה שגרסה כי ynet, אתר האינטרנט של קבוצת ידיעות, מתייחס בצמצום אל משדרי הזכיינית וסניפיה בערוץ 24 וביפ.

אך יש מקרים שבהם המציאות חזקה מכל סכסוך, ואין ברירה אלא להתייחס ליריב. דוגמה מובהקת לכך היא הדיווחים על הרייטינג שלו זוכות תוכניות הטלוויזיה, שמתפרסמים מדי שבוע ב-ynet. אין ברירה? מתברר שאפשר להיות יצירתיים. באופן עקבי כמעט סיקור דירוגי הרייטינג, שבהן שולטת קשת ביד רמה, מנסים לעקוף את אזכור שמה המפורש של מלכת הרייטינג. הנה דוגמה: בשבוע שעבר זכה מפיק "מאסטר שף", אסף גיל, לכותרת באתר על הובלת הצפייה עם רייטינג של 32%. גיל זוכה לקרדיט, אך אין אזכור לשם הזכיינית ששידרה את התוכנית. שמה נעדר גם מהטור של ה-24 באוקטובר, מועד שבו כל ארבעת המשדרים הנצפים ביותר היו של קשת. ועוד דוגמאות: בשבוע שבו חצי גמר כוכב נולד 8, למשל, כבש את ראש הטבלה, הכותרת ב-ynet הייתה שייכת למרקו - "הלב" עם 0.5% בממוצע (29.8).

למען האיזון יש לומר שגם רשת לא זוכה לבולטות יתר בדיווחים, אם כי היא לא נעדרת מהם כמו קשת, וגם כי השם ערוץ 2 כמעט שאינו מוזכר.

בקשת אומרים בתגובה ש"אכן, הכותרות תמוהות". גורמים ב-ynet מכחישים כי יש יד מכוונת, ואומרים שהבחירה בכותרות ובדגשים נעשית על מנת לגוון את הסיקור הצפוי של טבלאות הצפייה. תגובה רשמית לא נמסרה מהאתר.