עבודות הכנה לקראת מיזוג אפשרי בין רשת לקשת

על-פי הערכות בשוק, עם אישור חוק הרישיונות יחלו תהליכי מיזוג בין שתי זכייניות ערוץ 2

תהליכי מיזוג בטלוויזיה המסחרית צפויים להתחיל בקרוב - כך לפי גורמים בקרב בעלי המניות של אחת מזכייניות ערוץ 2.

לפי גורמים בשוק, בקרב בעלי המניות של זכיינית ערוץ 2 רשת החלה עבודת הכנה לקראת מיזוג אפשרי בעתיד עם קשת. על-פי ההערכה, נוסח מפתח למיזוג אפשרי בקרוב, אולם זה עדיין לא הגיע לרמת ההנהלות של שתי הזכייניות או למפגשים בפועל.

בשבועות הקרובים אמור לעלות להצבעה שנייה ושלישית חוק הרשות השנייה החדש, אשר מעביר את שוק הטלוויזיה המסחרית משיטה של זיכיונות לשיטה של רישיונות.

לאור אישורו של החוק, אמורים להתחדד יחסי הכוחות בעולם השידורים המסחרי, כאשר ידה של קשת היא על העליונה, לאור העובדה שהיא ערוכה כבר בימים אלה למעבר לשידור של 7 ימים ונחשבת לזכיינית הדומיננטית.

רשת, לעומתה, אמנם הצליחה להקטין את הפסדיה, אולם עדיין אינה מצויה על קרקע יציבה, ועתידה אינה בהיר כמו של אחותה לערוץ.

רשת הודיעה כי היא תחזיק בזיכיון שלה עד סופו - כלומר עד לשנת 2015, למרות ששיטת הרישיונות צפויה לצאת לפועל כבר בעוד כשנתיים. משמעות הדבר היא כי לו רשת תחזיק באפיק 22 ולא תוותר עליו - תתקשה קשת לקבל החלטה לבצע מהלך של נטילת רישיונות אף היא, עד לסוף זיכיונה.

לאור הדברים, ההערכות מדברות על כך שהתרחיש האופטימלי ביותר בעבור רשת הוא להתמזג, כאשר השותפה הטבעית ביותר למהלך זה היא דווקא קשת, זאת למרות שבעבר התקיימו מגעים למיזוג גם מול ערוץ 10.

המפתח עליו מדובר הוא של 75% החזקה של קשת בראשותו של מוזי ורטהיים בערוץ המשותף ברישיון, ו-25% לרשת בראשותו של אודי אנג'ל.

בעופר מדיה, בעלת השליטה ברשת, הכחישו את הדברים. מבעל השליטה בקשת, מוזי ורטהיים, לא נמסרה תגובה. מרשות ההגבלים העסקיים נמסר כי לא התקבלה בקשה מסוג זה.