שלום קר

יעקב אילון דרש בכורה, וקיבל: תמר איש שלום, המחליפה של מיקי חיימוביץ', תהיה לא יותר מדני קושמרו ממין נקבה. בחדשות 2 רגועים: "יונית יש רק אחת"

"היא אמנם לא בלונדינית, אבל היא בדיוק השילוב שחיפשנו", אומר גורם בכיר בחדשות ערוץ 10, על בחירתה של תמר איש שלום למגישת המהדורה המרכזית לצד יעקב אילון. איש שלום, עיתונאית ערוץ 2 הנמצאת בחופשת לידה, תחליף את מיקי חיימוביץ' אשר הודיעה על רצונה לפרוש מהתפקיד בקיץ הקרוב. במרוץ לכיסא של חיימוביץ' נטלו חלק גם טלי מורנו, קרן מרציאנו, הילה קורח וגאולה אבן, אולם ברוב המדדים שנבדקו גברה עליהן איש שלום.

אפשר היה לחשוב שהבחירה במחליפה לחיימוביץ' תרגיע את המערכת בערוץ 10, אבל התברר שההפך הוא הנכון. יעקב אילון, שציפה כל העת להישאר מגיש יחיד, לא הסתיר את חוסר שביעות רצונו מהתנהלות הדברים. מיד לאחר הודעת הפרישה של חיימוביץ' הבהיר אילון להנהלת הערוץ שלא יסכים להגיש את המהדורה עם מישהי לצדו.

עם פרסום הבחירה באיש שלום דובר על הגשה משותפת, אולם ימים אחדים לאחר מכן כבר הובהר כי הצופים לא יראו את הצמד על מסך אחד. איש שלום תגיש את המהדורה פעם בשבוע, כממלאת מקומו של אילון, במתכונת שבה נוהגים יונית לוי ודני קושמרו בחדשות ערוץ 2.

"בחדשות 10 עשו טעות בכך שנכנעו לדרישתו של אילון, להוביל לבד את המהדורה", אומר מנהל בכיר באחת מחברות החדשות. "לא מעט פעמים מהדורת חדשות ערוץ 2 מובילה רק באחוזים בודדים על פני זו של חדשות 10, שכבר עוברת את הרייטינג הדו ספרתי. אם רוצים להמשיך את המגמה הזאת ואף לחזק אותה, צריך היה לתת לאיש שלום ביטוי אישי מלא".

בהנהלת ערוץ 10 טוענים בתוקף כי אילון היה שותף מלא לכל הדיונים וההתלבטויות, כמו גם למשא ומתן עם איש שלום. "פורמט ההגשה טרם נקבע סופית, אולם ברור שאילון הוא המגיש המרכזי, ואיש שלום תגיש את המהדורה פעם או פעמיים בשבוע. אין לנו ספק שתמר תוביל את חדשות 10 למקום חדש. אמנם מבחן התוצאה יימדד בזמן, אבל על פניו היא מסוגלת לתת פייט אמיתי לחדשות ערוץ 2 וליונית לוי. הבחירה בה נעשתה על רקע היותה השילוב האולטימטיבי של יונית לוי ומיקי חיימוביץ'. יש לה את האינטליגנציה הגבוהה והיכולות של יונית, בצד האמפתיה והחום שיש למיקי".

"נכון שתמר אמפתית, אבל היא תנסה להיות קרה ועניינית יותר מחיימוביץ'. אגב, היא באמת כזאת", טוען אחד ממכריה. "אפשר אפילו לומר שיונית לא פחות חמה ממנה. תמר מעולם לא הסתירה את העובדה שלוי היא המודל שלה, ושהן חברות טובות. למעשה מדובר במשולש, כיוון שיונית החלה את דרכה העיתונאית במחזור שממנו יצא גם נדב אייל, עורך חדשות החוץ של ערוץ 10, היום בעלה של תמר".

בחברת החדשות של ערוץ 2 טוענים שמעמדה של לוי לא מאוים מהמהלך של המתחרים. "אין ספק שתמר תיקח את הגשת החדשות למקום אחר ממה שהיה עד היום, אבל יונית יש רק אחת". לעומת זאת, המנהל הבכיר אומר כי בערוץ 2 "בהחלט נמצאים בלחץ. הם מודעים לכך שתמר מהווה איום אמיתי על יונית - בעצם לקחו תואמת-יונית, אבל עם שיפורים. לתמר יש מה שאין ולא יהיה ליונית - אמפתיה.

"אמנם שתיהן סוג של 'זקנות צעירות', כי זה מה שנדרש בסופו של דבר ממנחות חדשות, אבל תמר מביאה את השפוי, החם, המעטפת שלה קורנת אנושיות. את זה אין ליונית. אקצין ואומר שיונית היא כמו רהיט בסלון. היא נמצאת שם כבר כמעט עשור, ואף אחד לא ירגיש אם יוציאו את הרהיט הזה למרפסת".

בחדשות ערוץ 2 ביקשו שלא להגיב לדברים.