הגוגל של עולם האפליקציות

1. אפליקציה ברגע

כמות האפליקציות שמציפה את האינטרנט ועולם הסלולר מקשה על המשתמש למצוא את השירותים שהוא מחפש או זקוק להם. שירות חדש רוצה להקל עלינו במשימה זו - Quixey (quixey.com). הסטארט-אפ החדש, שאחד מהמשקיעים שעומד מאחוריו הוא מנכ"ל גוגל היוצא אריק שמידט, מציע מנוע חיפוש לאפליקציות. כדי לחפש אפליקציות סלולריות - יישומי אינטרנט שרצים על הדפדפן ואפליקציות שולחניות, על המשתמשים להקליד בתיבת החיפוש שימושים בסגנון חופשי (ולא את שם האפליקציה). לדוגמה: "לשמוע מוזיקה" או "לערוך וידיאו". השירות נמצא כעת בגרסת בטא סגורה.

2. SMS בחינם באייפון

אפליקציית האייפון הישראלית Viber (viber.com) הוסיפה בשבוע שעבר פיצ'ר חדש, המאפשר למשתמשיה לשלוח הודעות טקסט אחד לשני בחינם, המתקבלות גם כשהאפליקציה סגורה.

הפיצ'ר מתווסף לשירות הכללי שמציעה האפליקציה - ניהול שיחות חינמיות שמבוססות WiFi או על הרשת הסלולרית. האפליקציה, שמציבה תחרות לשירות הפופולרי של סקייפ, רשמה למעלה מ-10 מיליון הורדות מחנות האפליקציות של אפל, ובחברה מתכננים להשיק בקרוב גרסאות גם למכשירי אנדרואיד ובלקברי.

3. יו-טיוב זורמת

גוגל ממשיכה להרחיב את מאמציה בתחום תוכן הווידיאו. אתר שיתוף קובצי הווידיאו יו-טיוב, שבבעלות ענקית החיפוש, השיק בסוף השבוע ערוץ חדש לשידורי וידיאו חיים - YouTube Live (youtube.com/live). זאת, במטרה להגביר את התחרות שלה עם רשתות הטלוויזיה ואתרי תוכן וידיאו (כדוגמת Hulu). בעמוד הייעודי ניתן למצוא אירועים שמועברים באותו הרגע בשידור חי באמצעות טכנולוגיית סטרימינג, לצד אירועים נוספים שעתידים להתקיים במהלך השבוע הקרוב. כן ניתן להירשם לאחד מהערוצים של שותפי התוכן של יו-טיוב ולקבל התראות על שידורים חיים צפויים.

4. משפט אייכמן ברשת

נישאר בגזרת יו-טיוב. שני ערוצי וידיאו חדשים, המכילים את התיעוד המצולם של משפט אייכמן המפורסם, עלו השבוע לפלטפורמת הווידיאו, במסגרת שיתוף פעולה חדש בין מוזיאון יד ושם, ארכיון המדינה ומרכז המו"פ של גוגל בישראל. הערוץ הראשון כולל את הפסקול המקורי של המשפט (youtube.com/EichmannTrial), ואילו השני כולל תרגום סימולטני לאנגלית. סך השעות שהועלו לשני הערוצים הוא כ-400 שעות. יד ושם השיק גם מיני אתר המכיל רקע היסטורי ותוכן וידיאו הקשור למשפט, שנערך לפני 50 שנה.

5. גלולת היום שאחרי, הגרסה הדיגיטלית

כל מי שאוהב לעדכן סטטוסים בפייסבוק ולשתף ציוצים בטוויטר נכווה לפחות פעם אחת מתחושת שיתוף היתר - זה יכול להיות תמונה, עדכון מקום או ציוץ שהועלה בזמן בילוי או ברגע של שכרות, רק בשביל להתחרט על כך למחרת בבוקר. Last Night Never Happened (lastnightapp.com) היא אפליקציית אייפון, אייפד ואייפוד, שמציעה למשתמש את "הגלולה שאחרי" רק בהתאמה לעידן הדיגיטלי - אפשרות למחוק את כל מה שהעלנו לפייסבוק או טוויטר במהלך 48 השעות האחרונות, ולמנוע מאנשים נוספים להיחשף לתכנים הללו.

מאחורי האפליקציה עומד הסטארט-אפ הישראלי 22seeds, והיא מוצעת להורדה תמורת 99 סנט.