הערכות בשוק: אורמת טכנולוגיות תנפיק את המניות לליהמן בראדרס לפי 48 דולר למניה

התמורה שתשולם ביום שני מגלמת שער הנמוך ב-3.5% משער הנעילה, ומהווה הנחה של 10% מהמחיר בהגשת התשקיף ; שווי השוק של אורמת טכנולוגיות נחתך ביום שישי ב-157.1 מיליון דולר, מאחר שהמניה נפלה ב-7%

מניית אורמת טכנולוגיות סיימה את שבוע המסחר בלחץ שלילי, שדחק את המניה אל מתחת ל-50 דולר, תוך שאיבדה 7.9% תוך יומיים - מרביתם אתמול. ברקע, פרסמה זרוע הפעילות העיקרית של קבוצת האנרגיה אורמת תעשיות (60%) את דו"חותיה במהלך השבוע מחד, וכוונה לדלל את אחזקות הקבוצה, באמצעות הנפקת חבילת מניות (3.1 מיליון, ליתר דיוק) לבית ההשקעות ליהמן בראדרס, בכוונה שיפיץ אותם הלאה למשקיעים - מנגד.

ל"גלובס" נודע, כי על פי מקורות בשוק ההון, תמחור חבילת המניות - אשר ידווח לרשות ני"ע האמריקנית רק ביום שני - כבר נקבע, וסליקת התשלום תבוצע ביום רביעי הקרוב. על פי ההערכות בשוק, ליהמן בראדרס ישלמו ביום שני לקבוצת אורמת שבשליטת הברונציקים (35.2%) 149 מיליון דולר - לפי שער של כ-48 דולר למניה. המחיר עודנו נמוך ב-3.5% משער הנעילה של המניה ביום ו', אולם הוא משקף הנחה של 10% משער הנעילה של המניה יום קודם, עת דיווחה אורמת טכנולוגיות על הכוונה להנפיק את המניות לרשות ניירות-הערך האמריקנית (ה-SEC).

לא ברור האם מחיר החבילה האמור נקבע כתוצאה מהירידה התלולה במחיר המניה במסחר בוול סטריט אמש. הפער בין התמורה אותה תקבל קבוצת האנרגיה עבור דילול אחזקותיה ב-4% (ל-56%) כפי שהוערכה ב"גלובס" אתמול לבין ההערכות בשוק נאמד ב-16.7 מיליון דולר. יצוין, כי המניה ירדה אתמול תוך שמספר המניות שהחליפו ידיים היה גבוה פי 5.2 ממחזור המסחר הממוצע במניה בניו-יורק בשלושת החודשים האחרונים.

ההנפקה האמורה מתבססת על טיוטת תשקיף מדף שהגישה החברה הבת של אורמת תעשיות כבר בינואר 2006, אז דיווחה על כוונתה לגייס מיליארד דולר באמצעות הנפקת מניות, כתבי אופציה ואגרות חוב. הזרוע האמריקנית של קבוצת אורמת כבר הנפיקה מספר פעמים על בסיס אותה טיוטה. המשקיעים, כאמור, לא הגיבו בחיוב לדילול הצפוי וחתכו את שווי השוק של המניה אתמול ב-157.1 מיליון דולר - וזאת על אף שגורו ההשקעות של רשת הטלוויזיה CNBC, ג'ים קריימר, העניק למניה המלצה אוהדת לרגל יום העצמאות - ואף ביכר אותה על פני מניית טבע.

על פי התשקיף שהגישה אורמת טכנולוגיות ביום חמישי לרשות ני"ע האמריקנית, מתכננת אורמת טכנולוגיות לרכישת מתקני אנרגיה גיאותרמיים נוספים - הן במישרין והן באמצעות החברות הבנות, כמו גם "למטרות כלליות לשימוש החברה".

אורמת טכנולוגיות נסחרת לפי שווי שוק של 2.1 מיליארד דולר. מדו"חותיה לרבעון הראשון עולה, כי החברה עברה את התחזיות בשורת הרווח אך לא בשורת ההכנסות; הרווח הנקי הסתכם ב-10.1 מיליון דולר, השקול לרווח למניה של 24 סנט, וזאת לעומת התחזיות ל-17 סנט. הכנסותיה ברבעון עלו ב-12.4% והסתכמו ב-69.4 מיליון דולר, כשהאנליסטים צפו הכנסות של 76.44 מיליון דולר. במעמד פרסום הדו"חות, הודיעה החברה כי תחלק דיבידנד של 5 סנט למניה.

אורמת טכנולוגיות