הערכות: הצעת הרכש של בלבטניק ל"מעריב" - לפחות 90 מיליון דולר

סכום ההצעה זהה להצעת אדלסון בזמנו - כך מעריכים גורמים המקורבים למו"מ בין בלבטניק לבין יו"ר "מעריב", עופר נמרודי ; עם זאת מדובר רק במגעים ראשוניים, והצדדים טרם החלו לעסוק במספרים המדוייקים

הצעתו של המיליארדר לן בלבטניק, לרכישת מעריב , תהיה לכל הפחות בגובה הצעתו של שלדון אדלסון בזמנו, כ-90 מיליון דולר. כך מעריכים גורמים המקורבים למו"מ בין בלבטניק לבין יו"ר "מעריב", עופר נמרודי.

עם זאת, מדובר כעת רק במגעים ראשוניים, והצדדים עדיין לא החלו לעסוק במספרים המדוייקים. בלבטניק מנהל את המו"מ באמצעות עו"ד צבי חפץ, מי ששימש בעבר כסגן יו"ר מועצת המנהלים של "מעריב" ולאחר מכן כשגריר ישראל בלונדון. חפץ נחשב למקורבו של בלבטניק שלאחרונה רכש % 20 ממניות חברת RGE שבבעלות אביב גלעדי ואודי רקנאטי.

בעבר ייצג חפץ את ולדימיר גוסינסקי במועצת המנהלים של "מעריב". מאז התקופה ההיא, שמר חפץ על יחסים חמים עם גוסינסקי, המחזיק בכ-26% ממניות "מעריב", וגם עם היו"ר נמרודי. חפץ סירב להגיב על הידיעה. נמרודי אישר הסכים לאשר את הפרטים ואמר בתגובה כי "אנו בוחנים את ההצעה, כשיהיה על מה לדווח, נדווח".

לפני כשבוע נודע כי גלעדי ורקנאטי מכרו 20% מ-RGE, קבוצת האחזקות שבבעלותם, למיליארדר בלבטניק, בעל השליטה בחברת אקסס אינדסטריז, חברה תעשייתית אמריקנית. בלבטניק נמנה גם עם בעלי המניות של חברת הנפט בריטיש פטרוליום.

לן בלבטניק הוא איש עסקים יהודי שהונו העצמי מוערך בכ-8 מיליארד דולר. בלבטניק נכנס באחרונה כשותף בפרוייקט נדל"ן ענק של נאנט נדל"ן בבודפשט בירת הונגריה. נאנט, בשליטת אולימפיה ולוינשטיין, הודיעה בימים האחרונים על כניסת אקסס כשותפה.