יועצו של אולמרט: "רביב דרוקר החליט לחסל חשבון עם ראש הממשלה"

ינקי גלנטי, יועצו הבכיר של ראש הממשלה, פנה ליו"ר הרשות השנייה, נורית דאבוש, בתלונה נגד דרוקר - זאת בעקבות שורת אמירות קשות שנאמרו במהדורת יום שישי של ערוץ 10 ; מערוץ 10 לא נמסרה תגובה

ינקי גלנטי, יועצו הבכיר של ראש הממשלה אהוד אולמרט, פנה ליו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, בתלונה נגד העיתונאי ומגיש מהדורת יום שישי בערוץ 10, רביב דרוקר. גלנטי התייחס במכתבו החריף שהגיע לידי "גלובס" לדברים שאמר דרוקר בקשר לאולמרט במהדורה ששודרה בתחילת החודש.

"מעולם לא פניתי אלייך בתלונה כלשהי על התנהגות מערכת חדשות או עיתונאי כלשהו וזאת במסגרת המדיניות המונהגת בלשכת ראש הממשלה לפיה אנו נמנעים בכוונה לפנות בתלונות, הגם שלעיתים הדברים שמשודרים מקוממים, לא מדויקים ולעיתים גם פוגעים. אני מבקש לראות בפנייתי זאת כדבר יוצא מן הכלל שאינו מעיד על הכלל וזאת בשים לב לאירוע החריג שבו מדובר בשפלות, זילות והגועל הכללי שהוא מעורר", כתב גלנטי לדאבוש.

גלנטי הציע לדאבוש לצפות ב"פינת חיסול החשבונות" של דרוקר. "דרוקר, עיתונאי (?), שכף רגלו לא דרכה בלשכת ראש הממשלה מזה שנתיים ימים בשל אופיו ודרכי עבודתו הנלוזות, על אף בקשות חוזרות ונשנות מצידו, החליט לחסל חשבון עם ראש הממשלה. תחילה ציטט דרוקר את ראש הממשלה בשורה של אמירות. איננו יודעים מניין שאב דרוקר את הציטוטים שייחס לראש הממשלה שכן רה"מ לא שוחח איתו מאז החל את כהונתו. ללשכתנו הוא נוהג להתקשר לעיתים נדירות ביחס לכתב המסקר באופן שוטף כביכול את המתרחש בה ואיש מאיתנו לא העביר לו את הציטוטים האמורים. כהרגלו, לא טרח דרוקר לוודא את העובדות, אבל לכך כבר התרגלנו ומהתנהגותו הנלוזה הזו בחרנו להתעלם במשך חודשים ארוכים כך שלא היה בכך כל חידוש".

גלנטי כותב עוד כי "החידוש הגיע אחר כך, בעריכה המגמתית והזדונית ובדברי ההבל אשר נמנעתי מלצטט אותם כאן. תסכולו רב החודשים של דרוקר הביאו אותו ככל הנראה להנמיך את רמת הביקורת ושפתה כאילו ביקש בכוח לחסל חשבון. לכנות ראש ממשלה בישראל "דיבוק"? להאשים אותו בשקרנות ללא כל סיבה? לקרוא לממשלה שמכהנת כדין לא לגיטימית? האם מישהו בערוץ 10 איבד סופית את שיקול הדעת?".

דאבוש העבירה את התלונה להתייחסות ערוץ 10 וכתבה בתגובה לגלנטי כי "חובתי כיו"ר מועצת הרשות השנייה להדגיש כי לצד חופש הביטוי וחשיבותו אשר אינה מוטלת בספק, ראוי וטוב יעשו עיתונאים בישראל לו יאמצו סגנון מכובד, וגם כאשר יביעו דעתם באופן חריף, יעשו זאת בסגנון אחראי".

מערוץ 10 לא נמסרה תגובה עד מועד לפרסום הידיעה.