סין תתחיל בטיפולי גמילה למתמכרים מקוונים: 4 מיליון במדינה "מכורים קשה"

סין תהיה בשנה הבאה המדינה המתקדמת ביותר בעולם לא רק בגודל האוכלוסייה והשיעורי צמיחה כללית, אלא גם בטיפול בהתמכרות החדשה והמסוכנת של בני הנוער: האינטרנט.

משרד הבריאות הסיני עומד לאמץ הגדרה ברורה חדשה של התמכרות לבלוגים, חדרי צ'ט או משחקים מקוונים, שמובילה לתסמינים כמו עצבנות, קשיי ריכוז ושינה, מועקה מנטלית או פיזית ותשוקה בלתי נכבשת לחזור לעולם המקוון. הנה ההגדרה החדשה, המקסימה בפשוטותה: מכורי אינטרנט הם אלו שמקדישים לו לפחות שש שעות ביום.

ההגדרה הזו נוסחה על-ידי פסיכולוגים שבדקו 1,300 "מקרים בעייתיים" של משתמשי אינטרנט. המסקנה: 10% מהמשתמשים מתחת לגיל 18, או 4 מיליון צעירים סינים, מכורים קשה לאינטרנט, בעיקר למשחקים המקוונים.

סקר נפרד של חברת המדיה האמריקנית אינטראקטיב הראה ש-42% מהצעירים הסינים "חשו שהם מכורי אינטרנט", בהשוואה ל-18% בלבד מהאמריקנים.

מומחה בבית החולים הצבאי הכללי בבייג'ין, שהגדיר את תסמיני ההתמכרות, אמר שבבתיה"ח בסין יוקמו יחידות מיוחדות לטיפול בהתמכרות לווב 2.0. לדבריו "ניתן לגמול 80% מהמכורים בטיפול שנמשך בדרך כלל שלושה חודשים".

המומחה, בוט טאו, לא פירט איך בדיוק הוא יגמול את מיליוני המתמכרים, אך האו מנהל כבר כיום מחנה בסגנון צבאי בפרבר של בייג'ין, אחד מני מאות מחנות כאלו ברחבי המדינה. טאו, שהתמחה בעבר לטיפול במכורים להרואין, מציע למכורים ייעוץ, משמעת צבאית, היפנוזה ותראפיה של מכות חשמל קלות כדי לסייע להם להיטיב את דרכיהם.

בנוסף, הפופולריות של משחקים מקוונים באסיה הולידה תופעה של סלוני ענק שבהם נוהגים בני נוער לשחק כמה ימים ברציפות.

סין כבר ניסתה להתגבר על הבעיה בשיטה הסינית העתיקה: כל משתמש אינטרנט חייב למלא את שמו ומספר הזהות שלו כאשר הוא נכנס למשחק מקוון, ויוצרי המשחקים חייבים להתקין תוכנה להפסקה אוטומטית כעבור חמש שעות.

להערכת גאו וונבין, פסיכולוג במכון למדעים, הצעירים הסינים מוצאים באינטרנט מקלט מכך שהם לרוב ילדים יחידים, שהוריהם ומחנכיהם מכריחים אותם ללמוד קשה. "איש אינו מתייחס לצרכיהם האמיתיים", אומר גאו. *