נמרודי מתחיל לממש: שם את בית "מעריב" על המדף

"מעריב" תשכור הבניין ב-70 מ' ש' * במקום הבניין המיתולוגי יוקם מגדל משרדים בן 20 קומות * שלמה מעוז מונה ליו"ר הכשרת הישוב

עיתון "מעריב", שבשליטת עופר נמרודי, יעמיד את בית "מעריב" המיתולוגי למכירה במכרז רשמי שצפוי להתפרסם בעוד תשעה ימים. במסגרת המכרז, יתבקשו הקונים הפוטנציאליים לאפשר לעיתון לשכור את הנכס המוערך ב-70 מיליון שקל לתקופה של שנתיים עד ארבע שנים.

יש לציין כי לא מעט שטחים פונו בשבועות האחרונים בעקבות תוכנית ההתייעלות של העיתון ולכן מי שירכוש את הנכס יוכל להשכיר במקביל את השטחים הפנויים לגורמים נוספים.

על פי תוכניות הבנייה שטרם אושרו, במקום בית "מעריב" יוקם מגדל בן 20 קומות שיכלול שטחים מסחריים ומעבר תת קרקעי לתחנת הרכבת הקלה העתידית.

בית "מעריב" ממוקם סמוך למתחם השוק הסיטונאי בצומת הרחובות מנחם בגין, קרליבך והחשמונאים בשכנות עם מגדל רובינשטיין, מגדל סונול, מגדל המילניום ומגדל פלטינום.

באוגוסט הודיעה הכשרת הישוב, החברה האם של "מעריב" כי במקרה שיועמד הבניין למכירה היא מתחייבת להציע הצעה לרכוש אותו במחיר שייקבע על ידי שמאי בלתי תלוי. עם זאת, הבהירה אז הכשרת הישוב, כי במקרה שתתקבל הצעה מצד שלישי לרכישת הבניין במחיר גבוה ממחיר השמאי תהיה "מעריב" רשאית למכור לו את הבניין ללא מחויבות כלפי הכשרת הישוב.

סמנכ"ל התפעול, הרכש והנכסים של עיתון "מעריב", נדב כספי, אמר כי "בית "מעריב" הינו אחד מנכסיה ההיסטוריים של תל אביב ושל מדינת ישראל. פרט לערכו הנוסטלגי הוא שוכן בלב ליבו של מרכז העסקים התל אביבי. האזור, השוקק במהלך כל שעות היום, לעולם לא הפסיק לגדול ולצמוח. חשוב לציין כי ההחלטה להוציא את בית "מעריב" למכירה למרות המשבר הכלכלי, נובעת מהאמונה שעובדת היותו נכס אסטרטגי תביא מתעניינים רבים".

במקביל, שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, מונה היום ליו"ר דירקטוריון הכשרת הישוב. מעוז מכהן כיום כדירקטור בהכשרת הישוב חברה. הכשרת הישוב הייתה אמורה לכנס מחר ישיבת דירקטוריון כדי לאשר את המשך כהונתו של עופר נמרודי כמנכ"ל ויו"ר החברה, אך בעקבות המינוי בוטלה האסיפה. *