בנק לאומי דורש מחברת גמול לסלק יתרת חוב של 132 מיליון שקל: "לא יועמד לחברה כל מימון ע"י הבנק"

הבנק הודיע לחברה כי ההרעה במצבה, מהווה סיכון להחזר האשראי שהעמיד או יעמיד הבנק לחברה ; לאומי: "לבנק עילה לדרוש את סילוק יתרת האשראי הבלתי מסולקת"

חברת גמול השקעות שבשליטת ליאון רקנאטי, הודיעה הערב (א') לבורסה, כי החברה הבת שלה, גמול נדל"ן, קיבלה מכתב מבנק לאומי , המודיע לחברה כי לדעת הבנק, ההרעה במצבה של החברה, מהווה סיכון להחזר האשראי שהעמיד הבנק לחברה, או אשראי שיועמד לטובתה ע"י הבנק.

הבנק הודיע כי בשל היותה של החברה ערבה והן בשל השפעתה על מצבה של גמול נדל"ן, יש נסיבות המהוות הפרת הסכם בין גמול נדל"ן לבין הבנק, בקשר עם פרוייקט "אם המושבות".

עוד מודיע הבנק לגמול נדל"ן כי בנסיבות אלה לא יועמד על ידי הבנק כל מימון לפרוייקט וכי לדעת הבנק הנסיבות האמורות מקנות לבנק "עילה לדרוש את סילוק יתרת האשראי הבלתי מסולקת העומדת על סך של כ-132 מיליון שקל", לשון המכתב.

מגמול נמסר כי בשלב זה בוחנת החברה את הודעת הבנק ומשמעויותיה.

נזכיר כי בדו"חות החברה לרבעון השלישי, בשבוע שעבר, הודיע רו"ח של החברה כי לחברה "אזהרת עסק חי": "החברה הכירה בתשעת החודשים הראשונים של השנה בהפסד של כ-180 מיליון שקל, כאשר לחברה התחייבויות לאמות מידה פיננסיות בגין הלוואות מתאגידים בנקאיים, ביניהן, בין היתר, התחייבויות לשמירת על הון מזערי. ב-30 בספטמבר החברה אינה עומדת באמות מידה אלה".

כן נזכיר כי חברת הנאמנות של בנק מזרחי-טפחות, המשמשת כנאמן של אג"ח סדרה א' של גמול, דרשה בשבוע שעבר מהחברה, לזמן בתוך שבוע אסיפה של מחזיקי האג"ח. מזרחי-טפחות דרש מהחברה, בהתאם להוראות שטר הנאמנות, להתחייב שלא להעביר כל תשלום למעט תשלומים שוטפים עד לסוף החודש. כמו כן נאסר על גמול להקדים פירעון של כל חוב.

במסגרת הלחץ על החברה, בנק הפועלים ביצע בחודש שעבר פעולות בחשבונות של גמול באופן חד צדדי, אך גם לאחריהן החברה חייבת לבנק 5.7 מיליון שקל.