UBS מכרה את חלקה בבנק אוף צ'יינה ברווח של 400 מיליון ד' לאחר שתמה תקופת החסימה שערכה 3 שנים

לפני 3 שנים רכש הבנק השוויצרי חלק של 1.6% בתמורה ל-500 מיליון דולר ; גם רויאל בנק אוף סקוטלנד המחזיק ב-8.25% ומשקיעים נוספים עשויים לממש את חלקם עם תום החסימה

הבנק הגדול בשוויץ, UBS הודיע היום כי מכר את חלקו בבנק אוף צ'ינה , וזאת לאחר שתקופת החסימה שלו למכירת המניות שנמשכה 3 שנים תמה היום. בעקבות מכירת כ-3.4 מיליארד מניות למשקיעים מוסדיים, הרוויחה UBS כ-400 מיליון דולר. "הבנק נותר מחוייב לקשריו העסקיים עם בנק אוף צ'יינה בפרט ולעסקיו בסין בכלל". בשנת 2005 שילם UBS 500 מיליון דולר בעבור 1.6% מהבנק השלישי בגודלו בסין.

"זהו צעד נורמלי ומחיר המניה של בנק אוף צ'יינה לא צפוי להפגע ממנו, וזאת מאחר והבנק מתפקד היטב" אמר דובר בנק אוף צ'יינה. מניית בנק אוף צ'יינה נפלה במהלך המסחר בבורסה בהונג קונג על רקע החששות כי רויאל בנק או סקוטלנד , המשקיע השני בגודלו בבנק הסיני המחזיק ב-8.25%, ושלושה משקיעים אסטרטגיים נוספים המחזיקים במשותף בעוד 5.7%, בהם גם UBS עשויות למכור את מניות הבנק על רקע השתחררות החסימה.

UBS אשר קיבלה מהממשלה השוויצרית ומהבנק המרכזי במדינה סיוע בהיקף של 59.2 מיליארד דולר השנה, הודיעה כבר באוקטובר כי בכוונתה למכור חטיבות ולקצץ בכוח האדם בתחום ני"ע והיעוץ. הבנק קיצץ עד כה 9,000 מישרות מאז תחילת משבר האשראי, ורשמה הפסדים ומחיקות בהיקף של כ-49 מיליארד דולר, יותר מכל מלווה אירופי אחר. נזכיר כי במהלך החודש האחרון מכר UBS את חטיבת הסחורות והאנרגיה (חקלאות ואנרגיה קנדית) ל-JP מורגן צ'ייס.