היועמ"ש מתנגד לפשרה בייצוגית נגד הראל ביטוח

היועץ המשפטי לממשלה הודיע למחוזי בת"א על התנגדותו לאישור הסכם הפשרה בתביעה הייצוגית נגד חברת הביטוח הראל בעניין תשלומי תגמולי ביטוח במקרה של אובדן גמור ואובדן גמור להלכה של הרכב המבוטח. הבקשה לאשר תביעה ייצוגית נגד הראל הוגשה במאי 06', בטענה כי החברה לא גילתה למבוטחיה בביטוחי רכב את העובדה שהיא מתחשבת במשתנים מיוחדים, המפחיתים מערך הרכב, בעת חישוב תגמולי ביטוח בגין גניבה או אובדן מוחלט.

ביהמ"ש דחה על הסף את הסדר הפשרה הראשון שהושג בתביעה בנימוק שהוא לא הטיב עם חברי הקבוצה הנפגעת. במסגרת הסדר הפשרה השני, שהוגש לאישור ביהמ"ש, נקבע כי יינתן לחברי הקבוצה חודש ביטוח חינם, כאשר ההטבה חלה על מי שרוכש ביטוח מהראל לשנה; עוד נקבע שמי שיחליט לא להמשיך בביטוח אצל הראל - יעשה ביטוח של חודש אצל הראל בחינם ויתרת הזמן בחברה בה יבחר.

כעת טוען היועמ"ש כי גם ההסדר השני אינו מעניק פיצוי ממשי לחברי הקבוצה. זאת, לדבריו, כיוון שחלק ניכר מחברות הביטוח נותנות הטבות דומות במבצעי שיווק, ואף הראל עצמה יצאה במבצע שיווקי, במסגרתו היא מעניקה חודש חינם כהטבה לחלק ממבוטחיה.

עוד טוען היועמ"ש כי מדובר בפשרה המחייבת את הקבוצה שנפגעה לחזור ולבטח את רכבה אצל אותה מבטחת "שחטאה" כלפיה, וכי משמעותה הכספית של ההטבה היא 3.3% בלבד. (ת.א. 1697/06).