ליאור צורף ממיקרוסופט: "יש ילדים בישראל שלא יודעים שיש כוכב נולד חדש"

סמנכ"ל שיווק חטיבת האונליין במיקרוסופט ישראל: "תוך 5 שנים מרבית הצפייה תנבע מהאינטרנט" ; קלאוס-אברט שמאקסל-שפרינגר הגרמני: "YouTube היא במידה רבה חצר משחקים; הכל בחינם - אבל לא בבעלותך"

כפיר פרבדה, יועץ תוכן ושיווק בעולם הדיגיטלי ובעלים של חברת פרבדה מדיה, נקב בפסטיבל ראש-פינה לטלוויזיה ולמדיה במספר יתרונות להפקת תוכן טלוויזיוני עצמאי באינטרנט: העלות הזולה של ציוד לצילום ועריכה; תשתית חינמית להפצה (You Tube, blip.tv, iTunes ועוד) ושיווק באמצעי תקשורת חברתית (social media marketing).

פרבדה, בכנס שכותרתו "ברברים בשער", נתן כדוגמא את הסדרה האינטרנטית "אנחנו צריכים חברה" שנמכרה לאחרונה לרשת הטלוויזיה האמריקנית CBS. מדובר בתוכנית מתוסרטת בהפקה יומית המגוללת את סיפורם של שלושה גברים שננטשו על-ידי החברות שלהם בעיר הגדולה.

ליאור צורף, סמנכ"ל שיווק חטיבת האונליין במיקרוסופט ישראל, טוען ש"אין לנו מבקרים". לדבריו, "כשאנחנו חושבים על העתיד, כמותג גדול אנחנו משקיעים כסף רב בתוכן טלוויזיוני באינטרנט. אם נעשה משהו 'קול' מספיק, אנשים יבואו לצפות".

"תוך 5 שנים מרבית הצפייה תנבע מהאינטרנט. ישנם ילדים בישראל שאינם יודעים שיש כוכב נולד חדש בארץ. הם פשוט לא צופים בטלוויזיה". לדבריו, מדובר בדרך להגיע לתכנים שאינם זוכים למענה בפריים-טיים כיוון שבדרך כלל מדובר בקהל יעד מצומצם הצורך אותם (תוכנית ג'אז, למשל). "התוכן הוא המלך". צורף אגב, מצפה שהאינטרנט יהווה מנוע מרכזי להטמעת טלוויזיה באיכות דיגיטלית גבוהה (HDTV).

קלאוס-אברט ממותג התקשורת הגרמני אקסל-שפרינגר, טוען כי הגיעו ליצרני התוכן הקטנים באינטרנט כיוון ש"ראשית ניסינו לרכוש את תחנות הטלוויזיה הגדולות בגרמניה אבל כיוון שנעצרנו על-ידי הרגולטור, אנחנו פונים לחלופות שונות. עלות חומר חדשותי רגיל נעה בין 14-25 אלף אירו, בעוד שעלות חומר מקוון עומדת על 18 אלף אירו", טען.

לדבריו, "You Tube היא במידה רבה חצר משחקים; הכל בחינם, אבל לא בבעלותך. אף אחד לא מייצר מזה כסף. רק 4% מהתוכן שם אפשרי לשיווק. לנו יש מותגים חזקים מאוד".