בנק הפועלים ב"משפחה חורגת" - התוכן השיווקי המוצלח בינואר

חברת Effect-TV: בנק הפועלים מחובר לתוכנית במספר רבדים משלימים, והוא בולט בנראות לאורך כל הפרק של "משפחה חורגת" ; במקום השני - המותג קליק בתוכנית "הישרדות", שהוצג כ"פרס מפנק" לשורדים

פעילות התוכן השיווקי של בנק פועלים בתוכנית "משפחה חורגת" היא הפעילות השיווקית האפקטיבית ביותר של חודש ינואר, כך עולה מניתוח מדד BCE Quality של חברת Effect-TV מקבוצת הגל החדש.

מניתוח הפעילות עולה כי האינטגרציה בין בנק הפועלים לבין התוכנית מבוצעת בצורה נכונה וטבעית ושזורה במספר רבדים משלימים בתוכנית, דוגמת צוות היועצים הפיננסים של הבנק שמלווה את הקאוצ'ר אלון גל. הפעילות נמשכת באמצעות צילום של מספר מפגשים בין המשפחות והעסקים המופיעים בתוכנית לבין נציגי בנק הפועלים בסניפים בהם מנוהלים החשבונות שלהם מה שמשמש להעביר את התועלות של הבנק בליווי ותכנון ההתנהלות הפיננסית.

במהלך התוכנית מיוצגים מספר רב של קהלים ומקרים שונים של משפחות ועסקים שסובלים מבעיות פיננסיות ובכך מועברים מגוון הפתרונות הפיננסים של פועלים. במשך התוכנית ניתן להבחין בנראות של בנק הפועלים שבאה לידי ביטוי בכמות גבוהה של אלמנטים גרפיים של התוכנית, בצילומים בתוך סניפי הבנק ומרכז היועצים והשימוש המרובה בגרפים וטבלאות בשפה הויזואלית של הבנק.

את הפעילות בתוך התוכנית משלימה סדרה של פינות מסחריות המציגות טיפים לניהול פיננסי של החשבון האישי ומעטפת חסויות שמחזקים את הניכוס והשיוך לבנק פועלים.

במקום השני ממוקמת הפעילות של המותג קליק בתוכנית "הישרדות". הצגת המותג החלה בעת ההכרזה על משימת הפרס על-ידי מנחה התוכנית וכללה הצגה מקרוב ונראות בולטת וטובה שלו והיא נמשכה במהלך התוכנית עם סיום המשימה והענקת הפרס לזוכה.

הפעילות המשיכה בהדגמת השימוש במותג ב-3 אינטראקציות שונות בהם הוצג המותג ככזה שנותן תחושב של פרס מפנק. הבחירה בפרס זה ממחישה את הניגודיות החזקה בין הסיטואציה המאתגרת בה המתמודדים נמצאים וחוסר הנגישות שלהם באי למותגים בסיסיים ודומים לבין השאיפה החזקה להרגיש בבית באמצעות הטעמים המוכרים ובכך יוצרת אלמנט חיבורי חזק בין המותג שהופך להיות חלק משמעותי בעלילה לבין התוכנית.

תוכן שיווקי במלחמה

במקום השלישי מדורגות הפעילויות של המותגים "שופרסל" ו"שטראוס" בתקופת המלחמה במגוון תוכניות. באמצעות פינות מסחריות ששובצו במיקומים שונים בלוח השידורים, הציגו המותגים את התרומה שלהם לחיילים בקו העימות בדמות של חבילות שי שהורכבו ממגוון רחב של מוצרים בשיעורי הנחה גבוהים אותם תרמו אזרחים בסניפי רשת שופרסל. בנוסף, הייתה בולטות גם לחבילות שי שתרמה שטראוס וחולקו לחיילים בקו העימות על-ידי המשאיות שלה. הפינות כללו איזכורים רבים של המותגים מחוללי הפעילות ונראות טובה של השפה הגרפית שלהם.

קידום מחול ב"לא נפסיק לרקוד"

במקום הרביעי מדורגת הפעילות של מפעל הפיס בתוכנית "לא נפסיק לרקוד" במסגרתה הוצגו התרומה של החברה לקידום תרבות המחול ברחבי הארץ במרכז ובפריפריות. הרעיון של חיבור בין המותג לבין התוכנית העוסקת בתחרות בין סגנונות ריקוד מצוין ועונה היטב לסיפור התוכן שלה.

האינטגרציה בין המותג לבין הפלטפורמה של התוכנית נעשתה בצורה מדויקת וטובה והיא התבססה על פעילות קבועה בתוך התוכנית. הפעילות כללה הובלה על-ידי צביקה הדר שהפנה לפינת תוכן שבה הוצגו מרכזי תרבות וריקוד שונים ברחבי הארץ ורואיינו המנהלים שלהם שסיפרו על התרומה והתמיכה של מפעל הפיס לפעילות וסיום של הפינה בהפניה לאתר האינטרנט ליוצרים מתחום המחול לקבל תמיכה ממפעל הפיס.

במקום החמישי ממוקמת הפעילות של Yellow בתוכנית מה קורה עם לינוי בר גפן. מדובר בפעילות שמבוססת על רעיון במסגרתו התבקשו לקוחות הרשת לבחור את הקפה שלהם כשכל כוס מייצגת מועמד אחר לבחירות בישראל. הפעילות הופיעה ברצף של תוכניות בתקופה שלפני ובמהלכן של הבחירות ובמהלכה הוצגו סניפי הרשת. הנראות של המותג בפעילות הייתה טובה והועברה באמצעות הזיהוי הגרפי של הכניסה לסניפים.

החיבור הבסיסי בין התוכנית שעוסקת באקטואליה ובדעות של הגולשים לבין הנושא בו טיפל המותג הוא אינטואיטיבי ונכון ורמת המרכזיות שלו גבוהה. נושא נוסף שחיזק את הפעילות היה השקה של אתר אינטרנט שבו הוצגו נתונים מעודכנים של הסקר בחתך סניפים ומועמדים. *