אריסון על הדחת דנקנר: "זו כוחנות, השתלטות ותחמנות"

בעלת השליטה בבנק הפועלים בראיון ל"ידיעות אחרונות" שיתפרסם מחר: "הם ישבו מולי, אבל לא הביאו לי שום דבר קונקרטי שמצדיק מהלך כזה. המטרה שלהם היתה להדיח"

"אני לא אפרט מה היה בשיחה בינינו בארבע עיניים, אבל רק אגיד שלא היה הסבר שמצדיק את הדחת דני דנקנר", כך אומרת שרי אריסון בראיון נרחב למוסף 7 ימים של "ידיעות אחרונות" שיתפרסם מחר. "הם ישבו מולי, אבל לא הביאו לי שום דבר קונקרטי שמצדיק מהלך כזה. המטרה שלהם היתה להדיח. להגיד לי שמקבלים מכתבים אנונימיים של אנשים שלא אוהבים את דני? או להגיד על רכישת הבנק באוקראינה שזה לא היה עסקה טובה, כשבנק ישראל בעצמו אישר את זה, ופתאום רוצים לסגת כי התקופה לא טובה אז זורקים את זה על דני דנקנר? למה? כולם אישרו את זה, כל הדירקטוריון, בנק ישראל אישר את זה, אז זה רק דני דנקנר? כשאני אומרת שלא היו סיבות, אני מתכוונת שלא היו סיבות ראויות להדיח אותו, לדעתי זה מאוד אישי.

"כל מה שקרה בפרשה הזו היה בעיניי עוד סימפטום לכך שהמדינה מתנהלת בצורה פוליטית ולא נקייה, ולקחתי את זה מאוד קשה. ראיתי בזה כוחנות, השתלטות, תחמנות, התנהלות שהפכה להיות אולי רגילה בנוף שלנו. וכשיצאתי החוצה לתקשורת, הכותרות היו 'מלחמה'. למה 'מלחמה'? למה לא כתבו 'עומדת על האמת'? הרי לא באתי להילחם, באתי להגיד את האמת".

פוליטיקות ומניפולציות

אריסון אמרה עוד: "אני לא רוצה להיכנס לאינטראקציות שהיו לו מול בנק ישראל, אבל אני חושבת שלאנשים קשה עם האמת והיושר. הרבה יותר קל לאנשים לפעול מתוך פחד ומניפולציות, ודני אמר את הדברים בפרצוף, הוא לא שיחק את המשחק של הפוליטיקה והדיפלומטיה, ולכן יצאתי החוצה בעניין שלו. זה לא היה קל, במיוחד כשכל מי שמסביבי - היועצים שלי, המנהלים, כולם - אמרו לי: 'אל תצאי למסיבת עיתונאים'".

בנוגע לדנקנר, אמרה אריסון: "דני היה ועדיין בן אדם מאוד מוכשר, מאוד מקצועי, איש עסקים מצוין ויו"ר מדהים בעיניי, שהלך בדרך של יושר ואמת ולכן עמדתי מאחוריו. אמרתי את זה גם לבנק ישראל. לפי דעתי, בכלל בגלל זה התנגדו לו, בגלל שדנקנר שם את הדברים על השולחן ואמר את האמת בלי פחד. אני חושבת שיש במדינה שלנו דפוס של אנשים שרגילים למשחקים, לפוליטיקות ולמניפולציות, ומי שבא בצורה ישירה ואומר את האמת בפנים - לא יודעים להסתדר איתו".

"חשבו שאתקפל"

על בנק ישראל אמרה אריסון: "הם לא תיארו לעצמם שתהיה כאן חזית. הם חשבו שאתקפל, שאעשה מה שאומרים לי ואהיה ילדה טובה. אבל בעיניי יש סיבה לכל זה: זה המבחן שלי, לראות אם אני הולכת עם האמת עד הסוף. והלכתי איתה, הייתי נאמנה לעצמי ולערכים שלי.

"אני חייבת להגיד שאני מכבדת את מעמד הרגולטור ומאמינה שיש מקום לרגולציה. אני רק חושבת שהקווים היטשטשו, ושהרגולציה צריכה לפקח, לא לנהל. אני חושבת שהם צריכים להיות ישרים וענייניים ואז אוכל לכבד את ההחלטות שלהם. ואם זה לא כך, קשה לי לכבד אותן. אני חושבת שההתנהלות בפרשה הזו לא היתה תקינה".

"היו צריכים להגיד לי תודה"

על השליטה שלה בבנק אמרה אריסון: "יכול להיות שיש כאלו היום שמצטערים על השליטה שלי בבנק, אבל זה מוזר, כי מי שביקש שאני אשלוט, זה הם (בנק ישראל). הם באו וביקשו שאקנה גם את המניות של 'תעשיות מלח' ושאהיה בעלת השליטה היחידה. ואחרי שנעניתי לבקשתם התחילו כל מיני כתבות סביב זה שבנק ישראל תוהה אם אני ראויה או לא ראויה. אני חושבת שבתור יהודייה אמריקאית שעלתה לארץ, שמשקיעה, שמפרנסת אלפי משפחות, שתורמת את הנשמה ואת הכסף ושאכפת לי, היו צריכים פשוט להגיד לי תודה, במקום כל הצרות שעושים לי. עד היום אני לא מבינה את המניעים של סטנלי פישר בפרשת בנק הפועלים".

בנוגע לתלונתה למבקר המדינה אמרה אריסון: "נתתי את הכל למבקר המדינה. אני לא רוצה לעשות את זה בתקשורת. אני חושבת שהמבקר צריך לבדוק מה קורה. לא באתי אליו בגלל שאני בעלת השליטה בבנק הפועלים, ואמרתי את זה גם למבקר; באתי כי אני מרגישה חובה כאזרחית מדינת ישראל לעשות את זה". *