אריסון: "קיבלתי מסר לא למכור את שיכון ובינוי"

בעלת השליטה בבנק הפועלים השיקה היום את ספרה החדש "לידה", בו היא חושפת לדבריה את הדי.אן.איי שלה ומדברת על יכולתה לחזות את העתיד

שרי אריסון, בעלת השליטה באריסון השקעות ובבנק הפועלים, השיקה היום את ספרה החדש "לידה". במסיבת ההשקה אמרה אריסון: "משימתנו בעולם הזה היא לבחור בטוב. בספר, אני חושפת את הדי.אן.איי שלי. תמיד יהיו כאלה שיצחקו, ימהרו לשפוט ויהיו ציניים. יחד עם זאת, אם החשיפה תוביל לשינוי, זה שווה".

לפני הנאום, הציגה אריסון סרט קצר של אריסון השקעות, המציג את חזון הקבוצה - לקיחת אחריות ותרומה לסביבה ולאנושות. לדברי אריסון, "הספר נולד לאחר תשעה חודשי יצירה כשהוא נושא מסר של שינוי לעולם טוב יותר. מטרתי לחלוק את הדרך האישית שעברתי במישור הרוחני".

אריסון ציינה כי "אפשר לעשות עסקים, אך גם להיטיב עם הסביבה. השנים האחרונות לימדו אותנו שכלכלה שלוקחת בחשבון את הפן הסביבתי מפיקה רווחים פיננסיים. נפל בחלקי לקבל במה גדולה עסקית שמאפשרת לי להגיע לאנשים בעולם העסקי והרוחני ולתת דוגמה אישית.

"ההנהגה האישית היא של כל אחד מאיתנו. כל אחד יכול להפוך למנהיג העולם האישי שלו. משימתנו היא לפקוח עיניים ולבחור בטוב, לא בפחד. זו צריכה להיות משימתנו. אני מאמינה שכל העסקים יהיו חייבים להשתנות כדי להצליח. אנשי עסקים לא יוכלו להיות קרים ושכלתניים ומנותקים. שום דבר לא מנותק. הכל קשור. ברגע שהשכל והלב יעבדו בתיאום תיווצר כאן כלכלה חדשה. היא לא תיבנה רק על מניפולציות ואגו ולא תסתכל רק על שורה תחתונה של רווח. היא תתבסס על חירותו של כל אדם אך כדי להגיע לחירות כזו, על כל אחד מאיתנו ליצור טוב בתוך עצמנו".

על ראיית העתיד

בספרה של אריסון, "לידה", מופיעים לא מעט ציטוטים מעניינים, השופכים אור על אישיותה.

כך למשל, אריסון מתייחסת ליכולתה לצפות את העתיד: "ראיית העתיד שלי הלכה והתחזקה. ראיתי דברים לפני התרחשותם וזה הפחיד אותי. הידיעה על העומד להתרחש תמיד מלווה בתחושות פיזיות רבות וכואבות. חודשיים לפני הצונאמי באסיה חזיתי גל מים אדיר שהורג אלפי אנשים".

על נכסיה הרבים

במקום אחר כותבת אריסון: "תמיד הרגשתי שאני מחזיקה נכסים מסיבות שאינן קשורות אליי. אני סובלת, זה לא מתיישב עם הערכים שלי... הזדעזתי לגלות שהחזון היחיד של בנק הפועלים היה רווח. הצעתי להנהלה לבנות חזון חדש, אך לא זכיתי לשיתוף פעולה ונאלצתי לעבוד לבד עם הקואוצ'ר שלי".

על התורות שלמדה

אריסון מתייחסת בספר בהרחבה גם לתורות הרבות שלמדה וטופלה בהן. בין השאר היא מזכירה "קורס בניסים", לידה מחדש, הילינג, שיטת סילבה, העלאת תדרים, הפורום, שיאצו, דיקור, צ'י-קונג, רייקי, קבלה ומדיטציה קבלית. על השיטה האחרונה כותבת אריסון בספרה: "במשך חצי השנה שתרגלתי מדיטציה קבלית הייתי מלאה באור, היתה לי כל כך הרבה אנרגיה עד שיכולתי לרקוד כל הלילה".

על התקשורים

"רוב חיי קיבלתי תקשורים - ראיתי תמונות, קיבלתי דימויים ומסרים מילוליים, לפעמים אפילו בשפה עתיקה, שהגיעו אלי מלמעלה. בעבר הלכתי למתקשרים רבים כדי שיפרסו עבורי את המסר אבל היום אני יודעת לקבל את המסרים המיועדים לי בצורה נקייה - ישירות, בלי תיווך, בלי הפרשנות הבלתי נמנעת המתרחשת כאשר הדברים עובדים דרך המסנן.

"לפני כשנתיים קיבלתי מסר שבו נאמר לי להכין את עצמי לקריסה העומדת להתרחש. התגובה שלי לא היתה כלכלית, לא מיהרתי למכור את נכסי כדי להימנע מהפסדים או לנסות להרוויח, אלא המשכתי בדרכי ביתר שאת, בדרך שחברת קבוצת אריסון ואני עושות בשנים האחרונות: תהליך רב עוצמה ומכריע שמטרתו להגשים את חזון הקבוצה".

על השליחות

"בשנת 1996 פגשתי מתקשרת שאמרה לי שכל מה שאנחנו מכירים ישתנה ושיש לי תפקיד במה שעומד לבוא, שאני עומדת להוביל את עם ישראל. היה לי קשה מאוד לשמוע את זה ולא הבנתי מה באמת היא רצתה לומר לי אבל בשנים שחלפו מאז ואחרי הרבה עבודת מודעות שעשיתי עם עצמי, למדתי לקבל את מה שאמרה לי. היום אני מאמינה שאכן יש לי שליחות בעולם הזה, שליחות להנהיג ולהוביל. לא מתוך יהירות ולא מתוך שאיפה פוליטית אלא מתוך ההבנה שיש לי כלים לחולל שינוי בעולם ויש לי יכולת לראות את השינוי, לראות את החזון של העולם החדש ולהשפיע על אנשים ואני יכולה להשתמש בדוגמה האישית שלי כדי להראות את הדרך".

על שיכון ובינוי

בנוגע לנכסיה כותבת אריסון: "החלטתי לא למכור את בנק הפועלים. חשבתי שאת שאר החברות כגון שיכון ובינוי אמכור. דקה לפני החתימה קיבלתי מסר ברור מאוד - לא למכור. אז לא הבנתי את הסיבה למסר... הניסיון לימד אותי לסמוך לא רק על האינטואיציות העסקיות שלי, לא רק על ההיגיון הכלכלי, אלא להביא בחשבון את הפן הרוחני. הזמן הוכיח כי זו היתה החלטה נכונה בכל הרמות".

על בנק הפועלים

לפני כן כותבת אריסון: "כשניסיתי לברר מהו החזון של בנק הפועלים, הזדעזעתי לגלות שהחזון היחיד היה רווח. הצעתי לבנות חזון חדש אך לא זכיתי לשיתוף פעולה. לבסוף נאלצתי לעבוד על החזון בעצמי עם הקואצ'ר שלי... רציתי להביא את הבנק למצב בו הלקוח מכבד את הבנק אך לצערי לא היתה זו הגישה באותה תקופה... תחום נוסף היה מיתוג הבנק. זה היה נושא שפשוט הפריע לי בעיניים".

על מודל החברה

"הפגישה הראשונה עם הצוות היתה אסון. אף אחד לא הבין אותי וכולם התנגדו - אני כעסתי על כולם. רצו שאתפשר על עקרונותי אבל איך אפשר להתפשר על דבר שאתה מאמין בו בכל לבך ונשמתך? אם מרתין לותר קינג היה מתפשר לא היה היום נשיא שחור בבית הלבן... הייתי מיוסרת".

"בעבודה קשה, עם האמת של כולם, בעזרת מייסד שפת 'אהבה רבה' ובאמצעות הכלים שנתנה לנו, שאיפשרו לנו לחבר בין המודע לתת מודע של כל אחד מאיתנו כדי להגיע לאמת. התהליך לא היה קל, אך המסע היה מרתק, ובסיומו נוצרו ההגדרות למודל".

את הספר, אגב, חותמת אריסון: "תודה לעולמות העליונים, למדריכים ולמלאכים. תודה לאלוהים". *