הכתם של רוסק-עמינח

נכון, הם חברים טובים וזה בסה"כ 300 דולר, אבל כנושאת עיניים לכס המנכ"ל זה לא יאה

דווקא רקפת רוסק-עמינח אמורה לדעת שמי שיש לו גוש חמאה על הראש לעולם אסור לו לעמוד בשמש. שאפתנית, מוכשרת ומשקיעה שתכננה את מסלול חייה בכל כך הרבה תבונה ותכנון ארוך טווח, כולל טיפוח מחושב ומדוקדק של נטוורקינג ראוי לציון, אמורה לחיות ברגישות מכוונת לחשיפה.

אפילו 300 דולר

דווקא היא, הנושאת פניה לתפקיד המנכ"ל הבא של בנק לאומי, מתי שזה יקרה, אמורה לדעת שלנסוע על חשבון הלקוח עידן עופר, אפילו אם מדובר בהזמנה לחתונתו, אפילו אם זה בסך הכל למיקונוס, אפילו אם המחיר הוא אולי 300 דולר הלוך ושוב, זה משהו שלא ייעשה. זה כתם בקריירה. זה סוג של צזיקי יווני שיוטח בפניה פעם אחר פעם במאבק הקשה ורווי היצרים הצפוי להיפתח בתוך חודשים אחדים על התפקידים המבוקשים בבנק של המדינה, יו"ר לאומי ומנכ"ל לאומי.

רוסק-עמינח היתה עד לפני כחמש שנים מנכ"ל משרד גד סומך, מלך מלכי המעורבות האישית בכל אירוע עסקי בישראל. לפני כן כיהנה כעוזרת אישית של גליה מאור, מנכ"ל בנק לאומי, אחת הבנקאיות שמימים ימימה חשופה לביקורת של העין הציבורית. דווקא היא צריכה לדעת שחכם לא נופל לבור שפיקח יודע לצאת ממנו.

נכון, גם סומך וגם מאור, האבות הרוחניים והמקצועיים שלה, יצאו "נקיים" מלא מעט בורות בקריירה שלהם. אבל, הזמנים השתנו, הציבור השתנה, מקבלי ההחלטות בממשלה השתנו והם נאלצים להיות הרבה יותר רגישים לכתמים של הון ושלטון ושקשוקות אדומות.

אגב, בין המברכים והטסים בטיסת השכר המיוחדת של סאן דור ששולמה על ידי עידן עופר היו גם אבירי המתענגים של תבשילים אלה: פיני וציפי רובין, רמי ואתי כספי ועוד.

נכון, עידן עופר ורקפת רוסק-עמינח הם חברים קרובים, יותר מעשור שנים, כולל משפחות, בילויים וארוחות ביתיות. נכון, כשהגיעה לתפקיד ראש החטיבה העסקית של בנק לאומי ציינה בפני דירקטוריון הבנק את החברות הקרובה מאוד עם עופר, ומאז, מבקש דובר הבנק לציין, היא מרחיקה עצמה מכל דיון עסקי בעניינו.

אבל, אחרי הכל בנק לאומי מחזיק כ-18% מהחברה לישראל הנשלטת על ידי משפחת עופר ועידן הוא היו"ר שלה. ללאומי גם יחסים עסקיים נרחבים של לווה ומלווה עם משפחת עופר בחברה לישראל, בכימיקלים לישראל, בים המלח, בטאוור, בצים, בבז"ן חיפה ואולי גם מעבר לזה.

גם פרי הפגין נוכחות

האמת, גם מאסנת ויעקב פרי, יו"ר בנק מזרחי טפחות, הנשלט על ידי משפחת עופר, וגם מאורית פרידמן, מנכ"ל גולדמן זאקס בישראל, אפשר היה לצפות, יותר נכון לקוות, שיואילו וישלמו מכיסם עבור הנסיעה לחגיגת ברית הנישואין של הבוס הכל יכול.

אחרי הכל הם קודם כל עומדים בראש תאגידים ציבוריים, שלציבור יש את רוב המניות שבהם. כל אחד מאלה יכול היה להפריש בלי לחץ, כמה מאות דולרים מתוך שכר של מיליוני דולרים שהבנק משלם להם, רק לשם מראית עין של ניקיון ציבורי (מקסימום היו מורידים את הסכום הזה מהצ'ק שככל הנראה התלווה לכניסה לאירוע).

פרי יעבור את האירוע הזה בשלום. לרוסק-עמינח יהיה קשה לשכוח כי היא צריכה להסביר, להבהיר, כמו להתנצל. יהיה לה קשה לשכוח כי יזכירו לה את זה שוב ושוב, ואפילו בקרוב מאוד.