נפילתו של מטאור שיווקי

תעלול יחצ"ני של חברת סלולר שבדית עלה לה בחוזה עם לטביה

פעלול יחסי ציבור של חברת סלולר שבדית - מטאוריט שפוגע כביכול בשדה פתוח בלטביה - הוא דוגמה לאופן שבו קמפיין שיווקי יכול לפגוע ביוזמו. מעשה שהיה כך היה: ביום א' השבוע דיווחו תושבי לטביה המתגוררים סמוך לגבול עם אסטוניה על אורות מהבהבים בשמים. ממשלת המדינה הזניקה יחידות צבא ומדענים למקום, שבדקו מכתש בקוטר 10 מטרים שנוצר שם. החדשות על הופעתו הפתאומית של מטאוריט בלטביה פורסמו בתקשורת העולמית, וכוחות הביטחון הלטביים מיהרו להציב מחסומים מחשש לקרינה.

ביום ב' כבר הודתה חברת טלה-2 שהיא זו העומדת מאחורי התעלול: היא חפרה את המכתש וקברה בו חומרים כימיים בוערים כדי ליצור רושם כאילו הוא נוצר מנפילת מטאוריט. החברה הודיעה כי תפצה את ממשלת לטביה על עלויות שיגור הכוחות.

דובר יחידת טלה-2 בלטביה מסר שהפעלול נועד להסיח את תשומת לב האזרחים מהמצב הכלכלי במדינה וכדי לתת לאנשים "משהו יצירתי ומסעיר שיוכלו לדבר עליו". אבל ממשלת לטביה לא התלהבה. היא הודיעה שתסיים את החוזה שלה עם טלה-2 בתגובה ליצירתיות השבדית המפליאה. "משרד הפנים לא רוצה לעשות עסקים עם חברה שמקדמת את עצמה על חשבוננו", מסרה לינדה מורניס, שרת הפנים הלטבית.