אליהו וינוגרד ישמש כבורר בין "הארץ" לבזק בינלאומי בעניין וואלה

בינתיים גוברות ההערכות כי צבי יוכמן וניר דגן, הבעלים של קרן סקיי, מתקדמים במגעים שלהם לרכישת חלקה של קבוצת "הארץ" בוואלה - אם כי לא ניתן יהיה לסגור את העסקה עד שלא תסתיים הבוררות

בזק בינלאומי וקבוצת "הארץ" הסכימו על מינויו של השופט בדימוס אליהו וינוגרד כבורר בוויכוח המסחרי ביניהם סביב רצון "הארץ" למכור את חלקה בחברת וואלה.

בינתיים גוברות ההערכות לפיהן צבי יוכמן וניר דגן, הבעלים של קרן סקיי, מתקדמים במגעים שלהם לרכישת חלקה של קבוצת "הארץ" בוואלה , אם כי לא ניתן יהיה לסגור את העסקה עד שלא תסתיים הבוררות.

"הארץ" מחזיקה 32.6% ממניות וואלה, בעוד בזק בינלאומי מחזיקה 34.2%. "הארץ" הודיעה על כוונתה למכור את המניות, ובעקבות זאת פנתה בזק בינלאומי לבית המשפט בדרישה לעצור את המשא-ומתן, שכן הוא מנוגד להסכם ביניהן האוסר על "הארץ" למכור את חלקה בלא אישור מראש ובכתב של בזק בינלאומי.

בזק בינלאומי טענה כי נודע לה כי "הארץ" אומרת למתעניינים כי בזק בינלאומי מעוניינת לרכוש את חלקה בוואלה - אך מנועה לעשות זאת כעת בשל מגבלות רגולטוריות. לטענת בזק בינלאומי, "הארץ" אף אומרת להם כי מי שירכוש כעת את מניותיה וימתין בסבלנות עד שיוסרו החסמים הרגולטוריים - יוכל למכור את המניות לבזק בינלאומי במחיר גבוה, ובכך ירוויח על חשבונה של בזק בינלאומי.

בזק בינלאומי מפרשת את ההסכם כמעניק לה זכות וטו על מכירה, כלומר איסור להעביר מניות ללא אישור, אולם "הארץ" טוענת כי במכירה של יותר מ-22% מניות חל סעיף נוסף שהוא חריג לראשון, ולפיו אין צורך בהסכמת הצד שכנגד למכירה.

במלים אחרות - בזק בינלאומי טוענת כי "הארץ" אינה יכולה למכור את מניותיה לצד שלישי, והיא חייבת לנהל איתה משא-ומתן קודם.

"הארץ" טענה בתגובה לבקשת בזק בינלאומי כי הבקשה הוגשה בחוסר תום-לב, בניסיון לטרפד או לעכב את מכירת מניותיה ולהוריד את שוויין. זאת, לדבריה, ככל הנראה כדי שבזק בינלאומי תוכל לרכוש בעצמה את השליטה בוואלה ממנה בתנאים ובעיתוי הנוחים לה.